Nekromanti Bästa rollspelssidorna? (Obs! Enskilda rollspel)

Targon

Hero
Det är en trivial sanning att man inte behöver irra särskilt länge ute på nätet innan man inser att det mesta som finns där är rent skräp. Samma sak är det med rollspelssidor. Det är ett sorgligt faktum att de flesta rollspelskonstruktörer som försöker promota sina rollspel via nätet får en att verkligen undra om rollspelskonstruktörer, trots ivrigt påpekande av motsatsen, är ett släkte som totalt saknar fantasi och estetisk begåvning. Är det verkigen så, eller finns det lysande guldkorn bland all dynga som var och en bör skynda sig att bokmärka?

Kort och gott: Vilken är den snyggaste, användarvänligaste och coolaste teasersiten för rollspel? Förslag kan ges för både kommeriella rollspel och amatörprojekt.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag är oerhört förtjust i www.mutant.nu. Den är snygg, informativ och rik. Så jag röstar på den. :gremsmile:

Edit: fixade det chrull gnällde om... :gremwink:

Mouja

Hero
Foxtail.nu

Jag röstar på Krille's sida, den är faktiskt mycket bra gjord samt att det är ganska lätt att hitta på den.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Självklart!

Varför glömde jag den? Jaja, det är också en mycket bra sida. Lätt att hitta på och sprängfylld med godis. Jag lägger en röst till... :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
404... den heter ju www.mutant.nu ... [nt]

NT = No Text (Ingen text)

Foggmock

Myrmidon
Jag sekondar både mutant och foxtail. snygga, lättmanövrerade sidor späckade med prylar.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hmmm... Paradox deluxe

Jag skrev mutant.se men länken leder till mutant.nu om man trycker på den. Allt för att förvirra den gråa massan, dvs mig... :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Bästa rollspelssidorna? (Obs! Enskilda rollspe

Det finns bara fyra rollspelssidor som jag besöker någorlunda regelbundet.

Neogames hemsida, den är inget vidare snygg, uppdateras inte särskilt ofta och innehåller inte särskilt mycket intressant information.

Rävspels hemsida, uppdateras inte alltför ofta men innehåller icke desto mindre både äventyr och intressanta artiklar. Inte bara om Western.

Krilles hemsida, en trevlig liten hemsida som ofta uppdateras och innehåller många klurigheter.

WotC:s hemsida, stor, ful och ganska svårnavigerad men full av äventyrsuppslag, bilder och tips. Och då spelar jag ändå inte ens D&D.

Johan K

Gammal & dryg
Hemm, jag för min del gillar Riotmind´s sida...
Funkar bra för min del & är användarvänlig.
Sen så är Rustningskamamren helt ok åxå.

Sen att wrnu åxå ligger högt uppe på mina mest välbesökta rollseplssidor....

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Här är några webbplatser jag gillar …

Det lär väl knappast komma som någon överraskning att jag gillar WotC:s Dungeons & Dragons-webbplats. Mest för att den innehåller otroligt mycket material, gratisäventyr, bilder och pappslöjd.

Sedan gillar jag även PMZG Game Studios webbplats. Den där Magnusson är läskigt produktiv och skapar solida gratisrollspel.

Vidare är jag förtjust i Cumberland Games & Diversions webbplats. Där finns mycket smått och gott, inklusive gratisrollspelet Risus.

Jag besöker även Monte Cooks webbplats med jämna mellanrum. Här finns godis för d20-diggare.

Apropå d20: EN World – webbplatsen ingen d20-lirare kan vara utan. Eller … det är klart att man kan vara utan den, men man borde inte kunna vara det. Eller nåt.

Lindenius

Swashbuckler
Vita Våfflan

White Wolf tycker jag är ett bra exempel på mycket extramaterial. De har vad som krävs om man ska börja spela i den värden.

//Erik - aka Robert eller Maurice Marcus