Jag köpte det här rätt nyss; du kan ladda ner det helt legalt via torrents (till exempel här. Jo, det är sant! De har släppt spelet via en licens som gör det 100% lagligt att dela med sig av, så länge man inte tjänar pengar, tar åt sig äran eller ändrar licensen. De seedar t.om spelet själva, enligt ett mailsvar jag fick =)Storuggla said:Eclipse Phase
Nej, gör för allt i världen inte det! =)Storuggla said:Storuggla, glöm inte Mutant rymd!
Kollar upp det nu, även ifall det är mer Mass Effect liknande sci-fi som jag efterlyser.Krank said:Rekommenderar att man tankar ner och åtminstone försöker ta sig igenom intronovellen, som gav mig rysningar.
Jag kan rekommendera Traveller och 2300 AD för deras rika och väldokumenterade settings. Reglerna behöver dock en del patchande. GURPS Space är en bra verktygslåda om du vill bygga själv; där finns inga feta bakgrundsmoduler.Eagle said:Hej!
Jag undrar vilket som är det bästa rollspelet i denna genre och vad som isåfall gör det så bra? Är lite trött på Star Wars och Coriolis saknar mycket bakgrundsmaterial, så vad finns det kvar?
Vänliga hälsningar
/Eagle
Hur pass integrerat är hela aliengrejen i Traveller? Är de ett viktigt inslag i travellers värld? Om de är med, är de coola? Har ju lovat mig själv att testa ett "icke-fantasy rollspel".Storuggla said:Traveller - scifispelens farfar. Min favorit bland de "hårda".
Solomaini är väldigt apartheid-mässiga, men de har förlorat sin hemvärld jorden. Ett coolt grepp.Storuggla said:"vadå kattfolk, vargfolk, insektoider och apfolk?"
I ordning: Lejonfolk, Vargfolk, eh... korsning mellan jello och sjöstjärnefolk med stamkort till charader och militanta-vegankentaurer. Som sagt, lyft ur. Men behåll de fascistiska Solomani. En setting där jorden är elak är fint.
Storuggla, goose-stepping terrans
Men Aliens kan ju vara fiction! De behöver ju inte vara fantasy.Persson said:Om de är med, är de coola? Har ju lovat mig själv att testa ett "icke-fantasy rollspel"
Ja absolut! Men ta Tau eller tyranids (ifrån warhammer 40k), de är ju så inni helvete mycket häftigare än olika varianter av hälften djur / hälften människa.Draugen said:Men Aliens kan ju vara fiction! De behöver ju inte vara fantasy.Persson said:Om de är med, är de coola? Har ju lovat mig själv att testa ett "icke-fantasy rollspel"
Allt beror nog på hur det görs, det är åtminstone mitt synsätt.
Absolut!Persson said:Men ta Tau eller tyranids (ifrån warhammer 40k), de är ju så inni helvete mycket häftigare än olika varianter av hälften djur / hälften människa.
Yes indeed. Utom då att de verkar ha glömt att skicka med äventyr/kampanjmaterial... Det finns ett i quickstart-PDF:en på deras hemsida, men det är inte så värst lysande...Quisling said:Har laddat hem och läst det på Kranks inrådan (tack!) och det verkar vara allt ett fan av hård sf kan önska sig