Tomatalven
Hero
Vad tycker ni och varför? Jag lyssnar på conan- och GoT-musiken för att sätta mig i stämning nu, vi ska lira Fantasy!osg om ett par timmar
Ey, dissa inte Placebon! Kärran kommer fram även om åsnan är ett spöke.Tomatalven said:Ska försöka få in ritualer i vår grupp, verkar coolt! Alkohol vet jag inte... Delvis placebo tror jag.
Hela idén med ritualerna är väl placebo?Tomatalven said:Ska försöka få in ritualer i vår grupp, verkar coolt! Alkohol vet jag inte... Delvis placebo tror jag.
Ritualer är att knyta associationer, så det hänger mer ihop med begrepps om "triggers" och "ankare"RasmusL said:Hela idén med ritualerna är väl placebo?
Ipad är grymt och man kan ha allt på ett ställe och man behöver inte bläddra. Är det ont vill jag inte vara godNicolas fon Rijn said:Ipad är ju ondska!
Kör du med digitala tärningar också?
Underskatta inte aktiv pepp! Allt för ofta har jag mötts av spelare som kommer efter en lång arbetsdag, trötta i skallen och såsiga i sinnet och drar ner tempot. Är du inte på topp så ser du till att komma i stämning och kan du inte det så stannar du hemma!Rymdhamster said:Bästa sättet för mig? Jag ringer upp någon av dem jag ska spela med och skriker "ROLLSPEEEEEL!" varpå personen svarar genom att skrika "ROLLSPEEEEEEL!" varpå man är så taggad att man nästan äter upp rollformuläret =)
Rollspel är sin egen pepp och taggning!
Du läste uppenbarligen inte hela mitt inlägg. Man ringer upp en av de man ska spela med och skriker "ROLLSPEEEEEL!" varpå denna svarar genom att skrika "ROLLSPEEEEEL!".RasmusL said:Underskatta inte aktiv pepp!