Hur tyckte du att det fungerade? Jag har visserligen inte läst det på ca 25 år, men mitt minne säger mig att de första delarna är bra, men sedan blir det otroligt rälsat, och osannolikt
En av de bästa kampanjerna vi kört som grupp. Men jag skrev om slutet. Gillade inte de sista delarna precis som du säger. Men jag gjorde om det för att passa gruppen bättre och avslutade allt med en episk strid i Metropolis där alla dog (Men inte dog, eftersom de var i metropolis osv).
Förtydligande: Militärbasen flög åt fanders. Det var så otroligt tråkigt. Den delen gjorde jag om till att de var fast i en drömvärld utan att veta om det. Så "verkligheten" började anta kusliga former. Tanten vid mjölkdisken stirrade på dem, en hund stod och skällde ljudlöst, barn som hoppade hopprep sjöng en ramsa som handlade om RPs död osv. Men allt väldigt subtilt.
Sen hamnade de i ett hus där verkligheten skalades bort meter för meter och ersattes av ljudlöst mörker som förtärde allt det vidrörde.
Lite "vi måste fly upp på övervåningen annars dör vi-känsla"
De blev fångade i ett badrum utan väggar (endast mörker och golv med ett fönster mot annat badrum hängande framför dem.
Varje minut så flimrade fönstret till, saker bytte plats och suddiga figurer kunde skymtas under ett ögonblick. Tillslut, efter dagar "inlåsta" i mörkret så insåg RP att de satt fast i en spegel i en familjs badrum.
Tiden som är relativ i drömvärldar snurrade snabbare för RP. De insåg att flimrandet i spegeln var dagscykler och de lyckades tillslut synka tiden till familjens tid (Power of the mind) och sen blev det ett äventyr där familjen trodde att RP var spöken som kom utklättrandes ur deras spegel osv.
Den körde vi istället för militärbas och pang pang.
Sen efter det så körde jag lite mystik a la Call of chtulhu-mysterier i stadsmiljö. Klassiska gamla luntor på bibliotek och rykten från wodootanter. De fann ledtrådar till hur de skulle besegra Chagidiel. Men de dog på fläcken (väldigt våldsamt) när de mötte honom. Den svarta Madonnan uppenbarade sig och de listade ut att de endast använts som redskap för att föra henne till Chagidiel. (noobs).
De återuppstod i inferno som levande döda och flydde genom, vad som bäst kan beskrivas som "flertalet Hellraiserinspirerade tortyrkammare dränkt i grönt ljus".
Äventyret slutade med att de kom ut till "den vanliga verkligheten" igen... lagom galna.
Hur det gick mellan den svarta madonnan och Chagidiel fick de aldrig veta.