Nekromanti Bästa scenariot

Papylon

Veteran
Så här ligger det till:

Spelgänget har legat nere i ett stort antal år och jag har som spelledare fått förtroendet att köra ett scenario för en kväll, folk har vuxit upp och har inte tid för mer.

Behöver således tips på kortare scenario som ligger ute på nätet i någon form. Kan vara uppdelat i episoder också, spelmiljö kan vara lite varstans, Ashariska halvön premieras, gärna lite udda och med mycket humor.

Alla spelare (2-3) är vana EON-rävar...

Tar emot alla tips och tack på förhand!

Papylon

Veteran
Karaktärer är inte bestämt och jag är inne på idén om förgjorda karaktärer för att spara tid.

Men antagligen udda figurer, försupna studenter och misslyckade Zorianmunkar... typ?

Lågfantasy premieras, är dock öppen för allt. Poängen är att det ska vara lite konventslängd på äventyret.

Andy

Vila i frid
Jag tror att det ska funka bra, det är äventyr till fantasyrollspelet Saga men de är mycket lätta för dig att översätta.

Kolla in www.sagagames.com och klicka på länken "ladda ner". Längst ner på den sidan finns det 4-5 små äventyr som skulle passa alldeles utmärkt i Eon, om det var lågfantasy du sökt och det var det väl?

Papylon

Veteran
Tack för tipset! Har kollat in ett par äventyr där. Omfattningen och stämningen verkar bra..

Har även laddat ner Armands Testamente som verkar ganska bra, inget utesluter att det kan bli fler kvällar.. ;-)