Jag är kluven mellan fyra produkter, men jag tror det är de här:
On Location är spelledar-kitet till Feng Shui, och består av en spelledarskärm (med ett typ ca 2010-poser-CGI-motiv på framsidan och lätt distraherande baksidesblurb och titelblock mitt på skärmen) och ett häfte. Häftet är det verkligt balla, för det innehåller en klase platser: vad det är, var de är, utanför, inuti, hur man kommer in, varför du har den i din kampanj, saker man kan hitta och saker som kan hända, med lite NPCs om det behövs. Den får en särskild bonus genom att vara liten också: 32 sidor häfte plus spelledarskärm.
Fourth Doctor Sourcebook till Doctor Who: Adventures in Time and Space. I princip är det en kampanj och en sourcebok och en avsnittsguide och en klase äventyr baserade på äventyren, och mängder med tips hur man filar bort serienumren. Jag stordiggar upplägget, eftersom det gör äventyr av avsnitten, beskriver kontinuiteten, platser, personer och prylar som förekommer, och ger konkreta tips på hur man anpassar äventyren till sin egen kampanj. Upplägget förekommer i alla Doctor-sourceböckerna, men jag väljer den här eftersom Tom Baker var min favoritdoktor, och att det är den matigaste av de nio hittills utgivna (eftersom Tom Baker höll på längst).
Lords of the Expanse till Star Wars d6 är en box som beskriver Tapani-sektorn, ett lydrike till Imperiet i Stjärnornas Krig. Tapani-sektorn är lojalt mot imperiet, men relativt självständigt, och det styrs av ett antal adels-ätter med egna schyssta styrkor. Så länge som de är lojala mot Imperiet så låter Kejsaren dem hållas, eftersom det skulle ta rätt mycket kraft och energi att bråka med Tapanis herrar. Dessutom är Tapanis adelsherrar mer upptagna med att bråka med varandra än att bråka med Imperiet, och rebellerna står ändå inte högt i kurs i Tapani. Så fett med adelsintriger, rebeller i ännu mer underläge än i resten av galaxen, och ändå en kejserlig närvaro! Tapani kokar helt enkelt med äventyrsmöjligheter och visar vad man kan göra med Star Wars förutom att förgöra det ondskefulla imperiet.
Men vinnaren är förmodligen…
Imperial Sourcebook, också till Star Wars d6. Den här boken beskriver Imperiet, som en stor koloss, som en byråkrati som tuggar på, som en militärmaskin som är helt oövervinnerlig, och den ger ett ansikte åt ondingarnas organisation. Den har använts inte bara som sourcebok för ondingar, utan som bas för hela kampanjer där man spelar kejserlig personal. Den ger verkligen en förståelse för den andra sidan och en insikt i deras tänk, och det är något som jag ofta saknar med skurkar i andra spel.