God45
#PrayersForBahakan
Spider-man har det bästa skurkgalleriet i superhjälte världen, den enda som ens utmanar honom där är Batman, men vilken tycker ni är den allra bästa Spider-man skurken?
Jag är född 89 och växte därför upp när Eddie Brock Venom var den nya stora grejen, men ärligt talat har jag alltid gillar Venom mer efter Lethal Defender perioden när han är blev en superhjälte. Båda Eddie och Symbioten tycker jag fungerar bättre som anti-hjältar än skurkar.
Norman Osborn Green Goblin var min stora favorit när jag var yngre och jag har börjat uppskatta honom mer efter Dark avengers perioden. En hård men välmenande person som på grund av sin kamp mot psykisk sjukdom faller tillbaka i våldsamma och sjukliga mönster är en extremt intressant karaktär att läsa om. Plus, han har rätt:
Men för mig är Doc Ock den bästa Spider-man skurken. Varför? För han är den mörka spegelbilden av Peter parker. Han är en mesig men briljant nörd som får stora krafter genom en vetenskaplig olycka precis som Peter. Men han lär sig inte läxan om stort ansvar och blir därför vad Peter hade blivit om Uncle Ben inte hade dött. De har till och med liknande djur motiv i och med de gemensamma åtta armarna. Personligen älskar jag Superior spider-man just nu och kan inte vänta på att se hur det slutar
Vem är din favorit av Spider-man skurkarna och varför?
Jag är född 89 och växte därför upp när Eddie Brock Venom var den nya stora grejen, men ärligt talat har jag alltid gillar Venom mer efter Lethal Defender perioden när han är blev en superhjälte. Båda Eddie och Symbioten tycker jag fungerar bättre som anti-hjältar än skurkar.
Norman Osborn Green Goblin var min stora favorit när jag var yngre och jag har börjat uppskatta honom mer efter Dark avengers perioden. En hård men välmenande person som på grund av sin kamp mot psykisk sjukdom faller tillbaka i våldsamma och sjukliga mönster är en extremt intressant karaktär att läsa om. Plus, han har rätt:
Vem pratar Norman med här? Sin egen Goblin personlighet!I was right.
The world is a mess, and the world needed me to fix it. And I would have. I could have.
This world is a madhouse of mutants, terrorists, psychotics, aliens, and monsters. All of them chasing and crashing into each other every second of every day. People put on costumes and just decide, all by themselves, that they are the savior of the world. That it’s okay for them to go and do whatever the hell they want to whoever they want because they have a costume.
Well, I am telling you the world is going to end. One day soon, it’s going to actually explode. The wrong creature is going to slam into the wrong mutant and boom. That will be it. All of this – all of it will have been for nothing. All I wanted to do was stop it. All I wanted to do was fix the problems before they happened.
I KNOW the mutants of this world will rise up and kill us.
I KNOW that the Hulk will one day decide to destroy everything he sees.
I KNOW the Punisher will one day kill the wrong person and set off a chain of events that will lead to nuclear holocaust.
I know that these heroes will dive head first into something they do not understand and end up doing such insane damage to the world that humans can no longer live on it. Victor Von Doom will crush us under his foot in his last mad gasp of air. I know this is true. I know it.
And I could have stopped it. If not for the fact that you kept standing in my @#$@# way.
Men för mig är Doc Ock den bästa Spider-man skurken. Varför? För han är den mörka spegelbilden av Peter parker. Han är en mesig men briljant nörd som får stora krafter genom en vetenskaplig olycka precis som Peter. Men han lär sig inte läxan om stort ansvar och blir därför vad Peter hade blivit om Uncle Ben inte hade dött. De har till och med liknande djur motiv i och med de gemensamma åtta armarna. Personligen älskar jag Superior spider-man just nu och kan inte vänta på att se hur det slutar
Vem är din favorit av Spider-man skurkarna och varför?