Nekromanti Bästa stället att köpa minis?

Eksem

Champion
Ja, min förhoppning om att köpa singelcommons att spela med grusades, så nu inser jag att jag måste vända mig till utländska spelbutiker. Det känns dock som en djungel! Jag vill inte handla från eBay, och helst inte amerikanska butiker. Europa, gärna England, känns bättre. Allra helst svensk butik, dock.

Jag är trött på att få helt ovärda minis (Sword Archon och tusen dvärgar) när det man egentligen vill ha är Beholders och Mind Flayers och 6 Gnolls. Nu måste jag börja handla precis det jag behöver istället.

Hur gör ni andra?

Ond bråd död

Swashbuckler
Själv är jag sugen på att använda markörer istället för figurer. Dvs såna som man kan skriva ut och inom en snar framtid ladda ner från pirate bay eller nåt.

Främsta anledningen är att de figurer vi har är så oöverskådligt många och svår soreterade. Små brickor borde vara betydligt lättare att hålla ordning på och att hitta det man söker.

Jag köpte mina figurer från Ebay. Nästan bara commons och uncommons. Men om du gör ett inlägg på köp och sälj forumet så finns säkert nån som vill sälja. Det är ju lätt att förköpa sig på samlarspel och många av de figurer man vill ha till rollspel är svaga eller närmast värdelösa i figurspelet.

Eksem

Champion
"Men om du gör ett inlägg på köp och sälj forumet så finns säkert nån som vill sälja."

Nä, det är bakgrunden till det här inlägget, jag gjorde nämligen just det, och på Underdark också, och Vitulv hade några minis, men det var också allt.

---

Jag har provat med pappmarkörer och uppvikta papperslappar med silhuetter och allt möjligt, schackfigurer, lego, det mesta. Sorteringsproblemet har jag haft med allt utom schackfigurerna, och fantasyminis ser mycket bättre ut på spelbordet, och det är faktiskt roligare. Jag skulle gärna köpa från andra tillverkare, men jag hinner inte montera och måla upp allt (jag har ett hundratal Orcs & Goblins-miniatyrer till Warhammer, och det tog ungefär ett och ett halvt år att måla), och dessutom så har D&D så många monster och sånt som inte är standardflora som är svåra att proxa. Typ Beholders, Mind Flayers, Gnoll, Umber Hulk, Darkmantle, Warforged, osv.

Men det är en annan diskussion, nu vill jag bara veta vart det är bra att köpa singelminis.

Ram

Skev
Jag har testat följande ställen (staterna respekitve kanada men jag tänker rekommendera dem i alla fall):

Braps magic stuff - Mycket bra att ha att göra med och märker alla paket med "game pieces, $3" så att tullen inte arbetar extra hårt med det paketet.

Vesivus - Jobbig hemsida och inga priser utan bara via förfrågan, men riktigt bra priser och lager och bra att ha att göra med.

Sedan finns det en tråd någonstans här som jag inte kan hitta just nu där Alepulp listar de bästa affärerna i UK.

Ram

Skev
Mothugg! De är svindyra! Jag handlar lite därifrån då och då för att stödja en svensk återförsäljare och de (han) är trevliga och snabba, men man får typ en fjärdedel så många minis som från utrisiska handlare.

Eksem

Champion
Alltså, är det något fel på min uppkoppling eller nåt, för jag ser absolut ingenting i deras webshop?