Nekromanti Bästa Superhjälte äventyret

God45

#PrayersForBahakan
Jag håller på att arbeta på lite superhjälte grejer och gör research. Något jag är väldigt intresserad av är bra superhjälte rollspels äventyr. För det finns en massa bra system och monstermanualer med hjältar/skurkar. Men det är tunt med äventyr.

Vilket är superhjältespelens Masks of Nyarlothothep eller The Enemy Within? Vilken är den bästa kampanjen/det bästa äventyret?

Jag har ärligt talt inte läst ett enda superhjälte äventyr som är värt att spela. De jag läst är antingen sjukt rälsade eller helt enkelt inte bra. Men jag har inte läst så många skall säga.

Sen känner jag att det Superhjälte genren har 2 olika stilar, den ena är människor med superkrafter och den andra stilar är hjältar som räddar världen. Lite grann X-men vs Avengers.

Vill man köra Avengersstilen tänker jag att man borde kunna mode om något höglevel äventyr till D&D, för att där spelar man i princip superhjältar.

Detta kanske inte var till hjälp, men jag hoppas någon annan har bra tips för jag hade gärna läst och spelat ett coolt superhjälte scenario,

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker ju för egen del att More than Humans inbyggda kampanj är den bästa kampanjen, men dels är den ju ganska löst definierad och dels är jag ju lite partisk... En vacker dag ska jag göra ett försök att flesha ut den lite mer.

Men nä, i allmänhet har jag bara läst dåliga superhjälteäventyr. Å andra sidan tycker jag mest att jag läst trista äventyr överlag; jag får ofta känslan av att typ 90% av alla äventyr därute bara är encounter-räls-encounter-räls-slutencounter, där majoriteten av alla encounters är strid... Och det funkar helt enkelt inte så bra för mig.

Nässe

Myrmidon
Huj, ja vad ont det är om bra superhjälteäventyr. inte tänkt på det tidigare. Vill också slå ett slag för Kranks More Than Human - och för att Krank bör fläska ut den ;)

Funderar om det finns äventyr till andra spel, som inte tycks vara superhjältespel, men som är det - typ Vampire?

God45

#PrayersForBahakan
De jag hittat som är bra är som inte redan nämnts i tråden är:

Boiling point till Baseraiders. Men det funkar bara för den väldigt speciella kampanj modellen som Baseraiders använder. Men både utredande och utforskande som fokus istället för fighter.

Aces High till Wildcards gurps. Men det är politiskt inte okej och ärligt talat typ omöjligt att spelleda. Mycket politik och utredande dock,

Bad medicine for Dr. Drugs. Ett helt vansinnigt scenario för tonårs supers som ändå innehåller en massa kul grejer och en noire utredning via skvaller på en skola.

Jocke

Man med skägg
Jag hade rejält kul som spelare i Brakout introäventyret till Marvel Heroic Roleplay, men jag har inte läst det så jag vet inte hur det är.

Ulfgeir

Swashbuckler
Gillar kampanjidén till Neccessary Evil. Rymdvarelser har attackerat jorden, och tagit kål på alla hjältarna. Nu samlas en del skurkar för att försöka ta tillbaka sin värld från de slemma aliensarna.