Lägg er röst på den bästa svenska rollspelskampanjen på denna sida http://www.80talsspel.com (rutan till höger). Resultat presenteras i DFG nr 12.
Tja, kan Kim Il-sung vara president så kan väl Kemal Atatürk hacka rollspelssidor...Och Kemal Atatürk, som haxxade just denna sida... är ju död. Sedan årtionden tillbaka. Så nu har zombies börjat med hacking?
Jag inte riktigt på det klara med vilka som är deras motståndare (jag läser inte turkiska jag heller), men dom kanske tror ni är allierade med dem, eller nåt?Det är tredje gången denna sommar som de hackar vår sida och om jag ska vara ärlig så kan jag inte se en vettig anledning till varför de ska hacka sidan både en andra och en tredje gång
Så, eftersom Lex har noterat att deras försvar är n00bigt, så är det alltså totala losers som hackat just dom, och alla riktiga hackare sitter och skrattar åt blöjhackarna?De lämnar sedan ett nonsensmeddelande och skryter om det i sin hackerkrets.
TypSå, eftersom Lex har noterat att deras försvar är n00bigt, så är det alltså totala losers som hackat just dom, och alla riktiga hackare sitter och skrattar åt blöjhackarna?
Kanske inte alltid hittar på, men budskapet i meddelandet har inte alltid med något som betyder särskilt mycket. De lägger in något miffo-budskap/text för det roar dem. Det är i alla fall intrycket jag fick. I ett fall blev en kompis sajt hackad och massor med spansk text lades dit. IP-adressen kunde spåras tillbaka till några unga killar i Sverige. När de konfronterades med det var det svaret i alla fall.Mer seriöst: tolkar jag dig rätt som att de med största sannolik har jack shit att göra med eventuella turkiska aktivister, och helt enkelt hittat den där texten nånstans och använt den?
Känns både jobbigt och frustrerande att vara offer och samtidigt inte kunna göra så mycket åt det. Skulle vi försöka kontakta dem är väl risken stor att vi blir hackade igen (och igen). Inte för att det skulle vara möjligt, vi kan ju inte turkiska och de kan uppenbarligen inte engelska, men ändå.Yrkeskarriärer börjar någonstans och då åker mindre sidorna på smällar
De är turkar. De har en hemsida med forum (vågade dock inte regga mig) så om inte de är skyldiga så är det några andra hackers som försöker sätta dit ett gäng turkiska hackers.Om det nu ens är turkar - det är ju inte nödvändigtvis.