Nekromanti Bästa svenska rollspelskampanjen?

Foggmock

Myrmidon
"IT IS NOT HACKING . IT IS ONLY A DENIAL.
That's time of learning Turkish

Sizler yeryüzünün lanetli topluluğu olan Yahudiler tarih de şehit ettiğiniz Yahya peygamberden tutun da ihanet ettiğiniz peygamberiniz Musa’ya ve ondan bu gün zulmünüz altında figan eden tüm mazlumlara kadar hepsinin hesabını vereceksiniz.

Siyonizm adına giriştiğiniz ve tarihin gördüğü en kanlı soykırım ve katliamda amacınıza asla ulaşamayacaksınız.Bizler yüce Türk Milletinin evlatları adına buna izin vermeyeceğiz.

Eski Ahit’in Tesniye kitabında ve I.Samuel’in 15. babın da anlatılan sizler tarafından tahrif edilmiş Tevrat’ta geçtiğini iddia ettiğiniz katliamlarınıza artık dur deme zamanı geldi.Çocukları ve kadınları kafalarına sopalarla vurarak öldürdüğünüzü,insan ve hatta hayvan bile demeden Allah’ın yaratmış olduğu tüm canlılara karşı savaş açmış olduğunuzu artık tüm Türkler bilmektedir.

Yaptığınız bu katliamlarla Babil hükümdarı Nez zar’ın ne kadar haklı olduğunu ve siz Yahudilerin sadece bizler içinde değil tüm Dünya için ne kadar büyük bir tehdit oluşturduğunuzu gösteriyorsunuz.Bu yaptıklarınıza bizler Atatürkçü Türk gençliği olarak dur diyor ve sizleri uyarıyoruz:

Ey İsrail; yapmış olduğun tüm vahşetten ve kutsal teröründen vazgeç. Sabra ve Şatilla kamplarında,Filistin’de Lübnan’da ve Dünyanın her yerinde yapmış olduğun küresel terör yüzünden tüm insanlıktan af dileyerek onlara maddi ve manevi tazminat öde.

Aksi takdirde çok yakında göreceksin ki Allah’ın söz verdiği günler gelecek ve sizler yer yüzünde saklanacak hiçbir yer bulamayacaksınız.

Bu günden itibaren bizler Türk Gençliği olarak siz Yahudilere Sanal’da savaş açtık. Bundan böyle sanal Dünya da sizler için gidecek hiçbir yer yoktur. Çünkü artık sizleri çok iyi tanıdık ve sizlere merhamet edecek bir 2.Bayazıd’da Dünya’da yoktur.

"MUHTAÇ OLDUĞUMUZ KUDRET DAMARLARIMIZDA Kİ ASİL KANDA MEVCUTTUR"
M. Kemal ATATÜRK"

...har ni blivit haxxade? :gremlaugh:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
:-(

Usch, vad tråkigt... :gremfrown:

Minns själv när jag använde PHP-Nuke och fick min In the Dark-hemsida hackad. Där anklagade de mig för att konspirera mot den utrkiska staten...

Så min fråga är ju vad turkiska hackare har emot svenska rollspelssidor? :gremfrown:

Storuggla

Champion
Re: :-(

"Så min fråga är ju vad turkiska hackare har emot svenska rollspelssidor?"

Och Kemal Atatürk, som haxxade just denna sida... är ju död. Sedan årtionden tillbaka. Så nu har zombies börjat med hacking?

Storuggla, brains and cyprus

Duddmannen

Hero
Bästa svenska rollspelskampanjen, fast på 80-talet? Är inte det liiiite väl snävt område? Hur många fanns det? 2 eller 3? Och alla från Ä-spel?

Och sedan verkar det mesta vara skrivet på utrikiska, och det kan inte jag.

Dimfrost

Special Circumstances
Nej, inte bara från 80-talet. Igår var resultatet typ 1/3 Femte Konfluxen, 1/3 Undergångens arvtagare och 1/3 övriga.

/Dimfrost

Duddmannen

Hero
Kan inte orchiska så bra...

Men om man inte kan läsa orchiska, vad gör man då? Finns det en alternativsajt?

Jag vill hemskt gärna rösta, men kommer inte till någon vettig sida.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Kan inte orchiska så bra...

Ja, sidan är ju uppenbarligen hackad? Det var den dock inte igår. Det är därifrån jag fick mina resultat.

/Dimfrost

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: :-(

Och Kemal Atatürk, som haxxade just denna sida... är ju död. Sedan årtionden tillbaka. Så nu har zombies börjat med hacking?
Tja, kan Kim Il-sung vara president så kan väl Kemal Atatürk hacka rollspelssidor... :gremtongue:

Dewil, nekrokrati åt folket

P Lex

Warrior
Sidan hackad!

Som ni noterat så har sidan hackats av ett gäng turkiska nätterrorister. Det är tredje gången denna sommar som de hackar vår sida och om jag ska vara ärlig så kan jag inte se en vettig anledning till varför de ska hacka sidan både en andra och en tredje gång. Vi är noviser på hemsidor så det kan inte vara mycket till utmaning att förstöra just vår sida.

Just nu är vi utan webmaster så jag törs inte lova när omröstningen är uppe igen.

Nightowl

Champion
Hackad lever (OT)

Det är tredje gången denna sommar som de hackar vår sida och om jag ska vara ärlig så kan jag inte se en vettig anledning till varför de ska hacka sidan både en andra och en tredje gång
Jag inte riktigt på det klara med vilka som är deras motståndare (jag läser inte turkiska jag heller), men dom kanske tror ni är allierade med dem, eller nåt? :gremconfused:

Erik

Robert Jonsson

Re: Hackad lever (OT)

Vad jag förstått handlar det sällan om illvilja mot sidan i sig. Det handlar snarare om en kultur där det söks efter ett hål man kan slå sig igenom. De lämnar sedan ett nonsensmeddelande och skryter om det i sin hackerkrets.

Nightowl

Champion

De lämnar sedan ett nonsensmeddelande och skryter om det i sin hackerkrets.
Så, eftersom Lex har noterat att deras försvar är n00bigt, så är det alltså totala losers som hackat just dom, och alla riktiga hackare sitter och skrattar åt blöjhackarna? :gremsmirk:

Mer seriöst: tolkar jag dig rätt som att de med största sannolik har jack shit att göra med eventuella turkiska aktivister, och helt enkelt hittat den där texten nånstans och använt den? :gremcool:

Erik

Robert Jonsson

Så, eftersom Lex har noterat att deras försvar är n00bigt, så är det alltså totala losers som hackat just dom, och alla riktiga hackare sitter och skrattar åt blöjhackarna?
Typ :gremtongue:

Varför hacka en kass webbportal när riktiga hackare hackar Nasa typ? :gremtongue: Men jag tänkte mer i gruppen wannabe-hackers. Yrkeskarriärer börjar någonstans och då åker mindre sidorna på smällar :gremfrown:

Mer seriöst: tolkar jag dig rätt som att de med största sannolik har jack shit att göra med eventuella turkiska aktivister, och helt enkelt hittat den där texten nånstans och använt den?
Kanske inte alltid hittar på, men budskapet i meddelandet har inte alltid med något som betyder särskilt mycket. De lägger in något miffo-budskap/text för det roar dem. Det är i alla fall intrycket jag fick. I ett fall blev en kompis sajt hackad och massor med spansk text lades dit. IP-adressen kunde spåras tillbaka till några unga killar i Sverige. När de konfronterades med det var det svaret i alla fall.

P Lex

Warrior
Vad 17 gör man?

Yrkeskarriärer börjar någonstans och då åker mindre sidorna på smällar
Känns både jobbigt och frustrerande att vara offer och samtidigt inte kunna göra så mycket åt det. Skulle vi försöka kontakta dem är väl risken stor att vi blir hackade igen (och igen). Inte för att det skulle vara möjligt, vi kan ju inte turkiska och de kan uppenbarligen inte engelska, men ändå.

Vi får väl ge igen med de tillhyggen som är tillgängliga (och säkra för oss) -- vi får peta in ett par osympatiska turkar som SLPs i nästa DFG...

Robert Jonsson

Re: Vad 17 gör man?

Om det nu ens är turkar - det är ju inte nödvändigtvis. Det kan lika gärna vara en granne som sitter och jävlöas med en och sliter vilken turkisk text som helst. Min poäng är att man vet aldrig vem som det är förrän man spårat ned den. OCh visst, det kan lika gärna resultera i att det sker ännu värre hackningar.

Vad jag gjorde då min sajt blev kraschad var att gå back to basic. Jag skrev sajten i ren HTML-kod. Då går det inte att slå ut lika lätt :gremtongue: Det är just vissa portaler som är lättare att knäcka. Man skall alltid se till att hålla sig uppdaterad med de senaste versionerna, för att undvika säkerhetshål uppstår. Ständig uppdatering är väl bästa (och enda?) skyddet - utöver en låg profil och ren bondtur :gremfrown:

P Lex

Warrior
Visst är de turkar

Om det nu ens är turkar - det är ju inte nödvändigtvis.
De är turkar. De har en hemsida med forum (vågade dock inte regga mig) så om inte de är skyldiga så är det några andra hackers som försöker sätta dit ett gäng turkiska hackers.

Vi körde på HTML förr men vi vill ha ett eget forum.

Robert Jonsson

Re: Visst är de turkar

Okej, kollade aldrig djupare. Då verkade det ju vara så i ert fall då.

Ett alternativ ni kan göra är ju att köra sidan som HTML och bara forumet på script. Då blir det mindre att hacka än vid ett Contentmanagerbased system. Ett enkelt forum som det är lätt att hålla uppdaterat (enkla knapptryckningar i Admin-interface) och sätta upp är SMF.

URL: http://www.simplemachines.org/

EchonCique

Hero
Man byter webhotell alternativt webbserver

Det verkar inte vara något som är drabbat just er.

Att det hänt beror på att något på servern ni har era sidor varit felinställt, inte inställt alls eller att det finns bakdörrar eller säkerhetshål i programvaran.

Oavsett vad. Om ni kan. Byt webbhotellföretag. Om det är en hemmaburk - installera om och installera med all tänkbar säkerhet påslaget.

Själv är jag paranoid och har ställt in säkerheten på högsta nivå på min egen burk. Har inte blivit hackad ännu, trots den har varit hårt ansatt av IP'n från fd sovjetstater, östeuropa och sydostasien. Fyra tusen förfrågningar per sekund t.ex med fem minuters intervall ser inte jag som en normal besökare :gremwink:.