Nekromanti Bättre rollformulär.

Count

Warrior
Jo jag skulle vilja Klaga till Riotminds,
jag gillar DoD 6 i och med att det är ett så pass bra rollspel men era rollformulär är förskräckliga!
Det vore väll inte vara så svårt att göra ett trevligt och mysigt rollformulär i stil med DoD- 91 med andra ord, gör ett färgrollformulär i A5 storlek, det kanske bara är jag men jag tycker nog att rollformulären är ... ganska ... tråkiga och fula... visst är dom praktiska men dom är ändå inget roliga att spela med.

Rollformulären på Rustningskammaren däremot var bättre men långt ifrån bra, jag vill ha ett rollformulär som ser snyggt och "hemtrevligt" ut.

Martin

Count

Warrior
Re: Uppfattat (NT)

Vadå uppfattat?

Så ni menar att ni kommer att släppa ett bättre rollformulär?

JIPIE i så fall!!

Krille

Super Moderator
Re: Uppfattat (NT)

"Vadå uppfattat? Så ni menar att ni kommer att släppa ett bättre rollformulär?"

Inte nödvändigtvis. Jag skulle tro att han menar att han har uppfattat dina önskemål, och ingenting annat. Huruvida det faktiskt görs några är en helt annan sak.

Jämför gärna med en gammal krigsfilm, när en yngre officer (ofta huvudperson) påpekar brister i en äldre officers plan, och när den yngre är påstridig fräser den äldre, "Duly noted, lieutenant!" (eller vilken grad den yngre officeren har). Därefter fortsätter man agera enligt den äldre officerens plan och får storstryk.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Nerosuferoth

Swordsman
Att kalla rollformulären förskräckliga tycker jag är att ta i... Du skriver bara att du ogillar utseendet. Även jag tycker att Rustningskammarens formulär ser bättre ut, men allt finns ju med på båda varianterna, eller hur? (Iofs saknas en ruta för rollpersonens porträtt på det nya, men jag gissar att de flesta föredrar att teckna en helbild på separat papper ändå.)

Att diskutera tycke och smak leder ingen vart, men jag tycker om den nya formgivningen. Varför det klassiska röda formuläret skulle vara snyggare har jag svårt att se, det kanske bara är "den gamla goda tiden"? Då tycker jag att D&D 5-formuläret (som såldes separat) såg mycket bättre ut. Återigen en smaksak...

Färgen har gissningsvis försvunnit för att formulären numera ska kunna skrivas ut på en mängd olika skrivare. Jag tror att layouten skulle varit ganska annorlunda på en tryckt produkt.

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Archer

Swashbuckler
"Färgen har gissningsvis försvunnit för att formulären numera ska kunna skrivas ut på en mängd olika skrivare. Jag tror att layouten skulle varit ganska annorlunda på en tryckt produkt."

Hade jag trott att de flesta spelare skulle slösat dyrt färgbläck (för bläckskrivare) eller dyra utskrifter med färglaser (skrivare som kostar i regel 15.000+) så skulle jag gjort formulären på Rustningkammaren i färg, men nu tror jag inte detta, utan jag tror att de flesta vill kunna enkelt skriva ut ett rollformulär som i första hand fungerar och kan skrivas ut med billigare alternativ till skrivare framför att ha ett som i första hand är vrålsnyggt och kostar multum att skriva ut.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Nerosuferoth

Swordsman
Jag skrev ut formulären på "antik"-papper, aningen gulnat och bättre kvalitet än vanligt skrivarpapper. Det kostar förstås lite mer, minns tyvärr inte hur mycket för det var ett bra tag sedan jag köpte det. Bläcket sprider sig lite på ytan så att det inte blir precisa linjer, och DoD-logon blir inte kolsvart utan man kan se fibrerna lite här och där, som ett gammalt dokument. Hursomhelst, det blir mycket bättre än bara svart på vitt. Sedan var det bara att fästa ihop de två sidorna till ett styvare ark, så var man ett steg närmare stämningen...

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu

Rosen

Myrmidon
<I>jag tror att de flesta vill kunna enkelt skriva ut ett rollformulär som i första hand fungerar och kan skrivas ut med billigare alternativ till skrivare framför att ha ett som i första hand är vrålsnyggt</I>

Kolla bara på formulären i guld- och silvertryck till Gemini. Vrålsnygga, men försök använda eller kopiera dem...

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För att krångla...

...till det för Dante kan jag säga att han en gång gjorde 12-sidiga rollformulär till MERP, och tryckte de i nån offset-press.

Det var mäktigt att han en karaktär som hade ett karakärsblad som var som en liten bok!

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Vindhand

Myrmidon
Ingen dum idé...

Kanske inte pergamentbiten (litet hårt mot de med veganiska av mina spelare) men handgjorda (eller synbarligen handgjorda) karaktärsblad vore inte helt fel... Det blir litet väl datorutskrivet ibland, snyggt iofs, men inte så stämningsfullt...

Count

Warrior
Jo, okay Gemini är gaaaaaaaanska överdrivet i Rollformulärs väg, men jag menar mer DoD- 91 and röda rollformulär eller dom senare som också är snygga...