Nekromanti Böcker: Alver och dvärgar.

Rakhori_UBBT

Veteran
Hej!

Jag har förstått att båda alvboken och dvärgboken är mycket gamla och att det finns små glapp i regelverket speciellt för alvboken. Tror ni att de böckerna kommer arbetas om och släppas igen för EonIII eller är det ett säkert kort att köpa deras nuvarande upplaga utan att frukta att de snart kommer igen i nyare tappning?

PS. Försökte just köpa alvboken via flertalet nätaffärer men den verkar inte finnas?

antorax

Swordsman
alver

alvboken kommer ju komma i en andra upplaga har jag för mig. den är slutsåld sedan ett tag, och omarbetas därför för att sedan släppas.

men lite allmänt om gamla moduler: alltså det är lite deprimerande att läsa typ dvärgar, eller asharien och soldarn tycker jag. dom är så himla olika eon 3 tycker jag, och så himla mkt sämre än thalamur (mästerverket enligt mig) och de andra nya modulerna.

Rakhori_UBBT

Veteran
Re: alver

Det låter bra, att alver är på G. Ja, jag håller med om att Thalamur är en bra modul. Sedan jag fick den boken har jag haft svårt att ens föreställa mig en icke thalaskisk karaktär :gremgrin:
Det är en riktigt bra bok! Nåja, jag får väl ge mig till tåls, alvboken lär ju inte släppas i år ändå, inte enligt neogames releaseplan i alla fall.

Blasphemy

Swashbuckler
Köp inte alvboken - eller gör det om du är samlare - men det kommer komma en reviderad och rejält expanderad Alvbok detta år. Däremot så finns det inga planer att ge ut en ny version av Dvärgar så den kan du införskaffa.

Rakhori_UBBT

Veteran
Tackar så mycket för den informationen! Händelsevis kunde jag inte behärska mig så jag beställde dvärgboken för några timmar sedan. Tur för mig att de små knubbisarna inte ska revideras :gremgrin:

antorax

Swordsman
dvärgar och snuskiga ot saker

nallo, eller någon annan som har svaret. angående dvärgar och deras svampodlingar. hur funkar det? själv gillar jag dvärgar mycket och kommer nog trycka in dom i mitt egna rollspel, och jag gillar att de odlar under jord och sånt. men hur tänker ni att det funkar? måste inte växter ha solljus? eller har ni skitit i den lagen och kört på ändå? jag vill liksom ha underjordsodlingar, men jag vill inte ha moderna lampor, magiska lampor eller någon annan high lösning. så helt enkelt, hur tänker du dig?

snuskigt ot:
noir. för tillfället så gillar jag typ kommunism, funktionalism och en mäktig stat. gråa strama kostymer på tjänstemän, en grå massa arbetare och en liten stab som bestämmer. lite v för vendetta, lite 1984. hur mycket av det kommer jag finna i noir? dels hur lätt är det å spela sådant där, men också hur mkt inspiration tror du jag kan hitta om det i Noirboken.

erik - för kollat in noir en hel del, och gillar det en massa, trots det sjuka kvinnosynen och det sjuka priset (inte så farligt för en såpass tjock bok, men man tänker ändå efter innan man köper)

Legion

Warrior

Releaseplanen kommer att uppdateras senare i veckan, och alver mm. kommer läggas till. Hemsidan har dessvärre blivit sorgligt förlegad, då arbetet på den nya sidan har prioriterats, och den gamla sidan har ett något för omständigt sätt att uppdateras. Men inom kort skall den nya sidan ta den gamlas plats.

Pendragon

Swashbuckler
Re: dvärgar och snuskiga ot saker

trots det sjuka kvinnosynen
Den sjuka manssynen är alltså okej?

/Joel - skulle egentligen inte använda ordet "sjuk" om endera av könsskildringarna.

ripperdoc

Myrmidon
Re: dvärgar och snuskiga ot saker

Svampar behöver inte nödvändigtvis solljus eller något ljus alls för den delen (både i verkliga världen och, får vi anta, Mundana). Svampar är faktiskt inte ens växter, definitionsmässigt. De dvärgiska svamparna tar sannolikt upp sin näring från vattnet och mineralerna. Kanske dvärgarna skickar sitt smutsvatten till svamparna, som i sin tur tar ut näring ur detta.

Det här är inte en lämplig plats att diskutera Noir. Du kan registrera dig på www.noir.nu och ta upp frågan där (men ett snabbt svar är att ja, Noir innehåller det du vill).

DesertRain

Hero

Alver, Alver, Alver!!! Gött, hoppas de kommer iår, Jargien och västländerna också.

Gött med ny hemsida!

antorax

Swordsman
snuskiga ot saker

Tja. jag kan ju inte säga att det är någon särskilt frisk manssyn för den delen heller. Men jag anser att den syner ställer mer krav på kvinnorna, och inte lika många på männen, iaf inte lika hårda. Att nästan varje kvinna har på sig antingen en klänning me djup urringning och allmänt lite storlek, eller springer runt i bh, om ens det.

Men Pendragon. Du har verkligen rätt, mansbilden är inte på långa vägar heller. Kan förstå att Nallo och Marco och den bunten vill ha spelet så, erotisk noir liksom, och jag tycker att dom lycktas. Men jag blir heller inte chockad av att alla fyra som står som författare (iaf på noir.nu) är killar, och säkert aningen halvkåta killar som har lite underlig uppfattning om både ett och annat... Sen så är jag väl mycket glad för att de är lite underliga, då de har lyckats fixa en hel del bra moduler till Eon, och jag tror verkligen Noir är ett bra spel, i den genren den är i, sen är det kanske genren som jag ska klaga på.

Pendragon

Swashbuckler
Re: snuskiga ot saker

aningen halvkåta killar som har lite underlig uppfattning om både ett och annat...
I stort sett alla killar jag känner, inklusive mig sig själv, med någorlunda normal sexualdrift skulle man nog kunna klassa som "halvkåta killar". Jag tror inte det är det minsta avvikande bland män. Bland kvinnor däremot är det nog vanligare med halvkåta tjejer, men det kan ju vara jag som har en sexistisk världsbild.
Och vad det gäller att ha annorlunda uppfattningar om saker och ting, så är det väl bara trevligt med folk med annorlunda infallsvinklar.

/Joel - höll på att yttra sig om det orättvisa att dra slutsatser om rollspelskapares personligheter utifrån deras verk, men insåg att han gör det hela tiden själv.

Lycan

Hero
Re: snuskiga ot saker

Diskussioner om Noir tar vi någon annanstans, tack.

- L

Ska bli oerhört inspirerande med den nya hemsidan, ser även fram emot en uppdaterad releaseplan, gärna med någon liten överraskning...Typ nästa del på Sylfens vrede, kanske kommer den redan till sommaren? :gremlaugh:

DesertRain

Hero

Det vore perfekt tajming, men det är nog inget att hoppas allt för mycket på. Tyvär...

Blasphemy

Swashbuckler

Som vad jag har förstått av Dan's arbetstakt och deadline så kanske inte Sylfens Vrede del 3 kommer till sommaren men väl strax efter sommaren.

Observera att jag bara spekulerar på lösa fakta jag samlat på mig men det kommer inte ta lika lång tid mellan äventyren som mellan Diamantäpplet och Katres gåtor.