Ond bråd död
Swashbuckler
Finns det några bra böcker om Artificiella intelligenser? Jag söker både fakta och skönlitteratur. Blev så väldigt nyfiken på hur deras psyke skulle funka.
Tack
Tack
Kan man verkligen det? Jag vet att jag gav upp halvvägs, i alla fall...Sedan kan du läsa Gödel Escher Bach av Douglas R. Hofstadter också.
Nu var det visserligen ganska många år sedan jag läste den men det var väl inget om AI där?Sedan kan du läsa Gödel Escher Bach av Douglas R. Hofstadter också.
Då läste du den slarvigt. Jag skulle nästan (men inte riktigt) säga att den bara handlar om AI, även om det tar ett tag för den att komma dit. Mot slutet kan man läsa en hel del om intelligens (både artificiell och annan). Nu var det rätt länge sedan jag läste den också, så det kan vara mer i mitt minne än i boken.Nu var det visserligen ganska många år sedan jag läste den men det var väl inget om AI där?
Uppenbarligen. Jag får försvara mig med att det var närmare femton år sedan jag ens tänkte på boken, än mindre läste den.Då läste du den slarvigt.
Får man fråga, var du läser det?läser just nu artificiella neurala nätverk, tyvärr har jag inga råd om böcker för vår huvudbok är e tt kompendie.