Nekromanti BögCon 2LAX11

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hejsan alla forumiter!

Jag vet att det finns ett antal konvent-rävar här inne, och är i behov av lite sköna tips & idéer.

Lite basinfo varför BögCon 2LAX11 är aktuellt:

För att fatta mig kort så har min spelgrupp + lite random folk en årlig tradition. Det hela började för en väldans massa år sedan med en klassisk Bögafton där alla hanar samlades i min lägenhet för att umgås, bli fulla, prata gamla minnen, och öppna paket. För att inte störa den ordinära julefriden placerades Bögafton dagen innan julafton, men det ledde ju till problem så småning om. Flickvänner, barn, och annat ställde till problem så den heliga dagen fick så lov att flyttas till mellandagarna, och således vart vi tvungen att byta namn till Mellanbögsafton.

Nu är det återigen dags för ändringar i traditionen. Flickvännerna har blivit sambos, och fruar. Barnen har blivit äldre, och vill åka på mellandagsrea. Ja ni förstår..

Jag som erfaren spelledare, och festfixare i allmänhet är den som styr, ställer och planlägger. Det kan bero på att jag har ett kontrollbehov? Eller så beror det helt enkelt på att jag vill att alla mina hanar skall få en väldigt lyckad kväll.

BögCon 2LAX11 kommer att ha mellan 9-19 deltagare. Tanken är att jag skall köra årets firande som ett redigt mini-konvent. Dock så kan jag inte lägga allt för mycket tid på rollspelandet. Alla deltagare är aktiva, eller har varit aktiva rollspelare så det är inte på grund av den anledningen själva rollspelandet blir lidande. Vi måste hinna med så mycket mer..
Bli full, bada jacuzzi, bada bastu, öppna paket, äta mat, och slutligen ramla omkull.

Mitt i denna smet av underhållning vill jag få in ett konvents äventyr. Jag vill att det skall vara en del i en lagtävling som kommer att pågå hela kvällen.

Jag har ingen erfarenhet av konvents äventyr så jag tar gärna emot förslag eller färdiga saker. Det kanske till och med finns någon Konvents-räv eller random spelledare som vill skriva ett äventyr anpassat för just BögCon 2LAX11?

Kom med sköna förslag så årets festival blir något magnifikt!

// Brun out