Nekromanti Böss-porr

O.J

Veteran
Varför valde neogames att inte ha krutvapen i EON?
Det är ett bra sätt för SL att stoppa jobbiga spelare som har för bra gubbar, nog för att man kan blocka pilar men inte f-n kan man stoppa en kula.
Som spelare kan man få nya bra vinklingar på fantasy.
När vi spelade gamla fina Warhammer RPG så dök det upp en hemsk fiende med ett muskedunder,(Joakim von Anka special med X-large tratt) och åtta pistoler under kappan.
När han blev stoppad av ett gäng stadsvakter utbröt en eldstrid som bara kan beskrivas som ett fantasy-matrix.
Vi fick ner han till sist men jag tror att han dödade 11-12 pers.

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam

WHaLe

Hero
Det finns bättre och mer civiliserade sätt att stopp mäktiga spelare.
Det bästa är att se till att de aldrig blir så mäktiga att de inte har "naturliga" fiender..

Vill man bara ta dö på dem kan man ta till en klassiker (som är ungefär lika civiliserad som en kula):
SL: "Du går längs stigen i den mörka skogen."
"Vad har du i tur?" (eller ta upp rollformuläret eller något i den stilen)
*rassel* *rassel* *rassel*
"Plötsligt hör du hur något knäpper till, marken under dig ger vika och du faller. Efter några långa hundradels sekunder känner du hur någoning tränger in i din rygg, föremålet fortsätter genom kroppen innan det har penetrerar hela bröstkorgen. Du känner hur det svartnar för ögonen."

WHaLe - Som aldrig skulle lösa problemet på det här sättet..

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

WolmerX

Warrior
Re: Böss-porr(vilken titel!)

Det skulle IMHO kännas som om man blandade vikingar med muskötörer och karoliner om man gjorde det.

/Anders

Svarte Faraonen

ром и смерть
Beror på...
I Drakar-världen jag spelleder så finns det krutvapen, och ändå har de flesta äventyr(med undantag för det som går under namnet "På upptäcktsfärd med Tjocke Alfonzo")varit ganska "normal" fantasy.

- Bobby

LeJonklev

Swordsman
Primitiva skjutjärn. Brr. Den där personen i Warhammer som du nämde borde ha sprängt av sig sina händer långt innan han hunnit skjuta så många.
Dessutom fårstår jag inte det där med att stoppa för bra rollpersoner. Man får väl anpassa motståndet efter rollpersonerna.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Sodivra

Champion
Åååhh.. Önskar att jag fick se det!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Upptäcktsfärd

Spelarna och en enorm krigare som gick under benämningen Tjocke Alfonzo seglade runt på havet och upptäckte en ö som det bodde orangutanger på. Alfonzos arbetsgivare, den mystiske handelsmanna-elementarmagikern Ahmed följde också med. Spelarna delades sedermera upp i två grupper, stred mot mystiska tempelherreordnar på en mycket "australiensisk" kontinent, blev fångade av orchiska slavjägare och uppdagade en stor konspiration mot deras hemland. De har nu teleporterats bort från tempelriddarnas fäste och har hamnat i den fjärran Norden.

- Bobby

Master_Z

Swordsman
Eller snarare så att det inte finns krutvapen i LOW fantasy vilket jag anser att EON är.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Rosen

Myrmidon
<I>Eller snarare så att det inte finns krutvapen i LOW fantasy vilket jag anser att EON är.</I>

Krutvapen high fantasy..? På vilket sätt?
Alver, dvärgar, monster och magiker känns då inte speciellt low för mig, förresten.

--
Åke

Dougald MacD

Veteran
Är du bara ute efter att ta kål på spelarnas karaktärer låt dom vandra in på en Hennea stams jaktmarker, skulle bli förvånad om någon av dom kommer levande därifrån.

Räkna med att alverna har bågskytte drill o FV15-18, siktar på ögonspringa svårighets ökning 1d6(för sikta på huvud ger ingen ökning) och om dom mot all förmodan överlever en pil i varje öga är karaktärerna blinda o då kan Henneorna lugnt o stilla gå fram o avsluta jobbet.

Självklart har dom förmågan att koppla av alvögat medans dom skjuter ner karaktärerna.

Dougald