Nekromanti Bästa kommersiella äventyr

Dahl

Veteran
Re: Snöpliga sätt att dö på (OT)

Jag har en grej från ett annat äventyr med..
En spelare (thief) som spelas av en polare som brukar göra jobbiga karaktärer, rumlar om rejält i en stad.
Jagad av vakter försöker han lämna staden via muren.
Det visar sig då att vakter hunnit kuta utanför muren och står och väntar på honom därnere..
Han väljer att hoppa, för att landa PÅ dem, varpå de svarar med att höja sina spjut..10st....splatt!!

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

König

Hero

Då svartfolk hade kommit till Drakar & Demoner kryddade jag upp orcherna en aningen för att få dem farligare.

Spelarna befann sig i en glänta som anfölls av orcher, främst i deras led sprang en naken dregglande bärsärk, med en skäggyxa. En av spelarna sade "Jag bröstar", en taktik han ofta använde, dvs ta emot smällen för att kunna slå till baka. Han räknade dock inte med orchens skadebonus och bonus för bärsärk, varpå spelaren snopet gick av på mitten.

"When the DM laughs it is already to late"

Dahl

Veteran

Grymkäfts fällor är ju späckad med "partkillers" som jag aldrig använder.

-Dahl

Dahl

Veteran

Grymkäfts fällor är ju späckad med "partykillers" som jag aldrig använder.

-Dahl

Dahl

Veteran

Jag kom just ihåg en liknande situation!
Spelarna äventyrar i en svävande stad, som hålls svävande av en ande som finns i stadens tempel.
Av någon anledning tbryter strid mellan spelare och anden (en Djinni) och när han dör, bryts förtrollningen, och staden faller till marken!

Där nere vandrar en man med sin mula slött vägen fram...

Plötsligt uppenbarar sig en mörk skugga på himlen..
SPLATT!!

Mannen och mulan får en STAD i huvudet!! =)

-Dahl

Staffan

Myrmidon

Själv kommer jag mest ihåg när min trollkarl Efraim med polare hade blivit instängd i något komplex där det på första nivån fanns ett rum för varje element, plus ett rum i mitten med en trappa upp som man behövde nycklar från elementrummen för att komma åt. Ett av dessa rum var givetvis ett vattenrum, som bestod av en korridor med kanske en decimeter vatten på följt av ett större rum/bassäng där en vattenelementar modell större huserade.

Eftersom Efraim är den ende i gruppen som kan åsamka vattenelementaren någon större skada (ingen har tillräckligt tuffa magiska vapen) kommer vi fram till att taktiken är att Efraim ska slänga Haste på sig, och sedan bombardera elementaren med magic missiles, både från sig själv och från sin sprillans nya wand som han precis byggt, medan han retirerar för att hålla sig borta från elementaren. Sagt och gjort, Efraim börjar spotta Magic Missiles och retirera, men elementaren börjar komma ikapp och får till och med in en smäll så Efraim kommer ner på en sisådär 5 hp. Då kommer jag till slut in i mittrummet, och tänker "Puh, nu är jag i alla fall på torra land och säker, oj vad han ska få nu." Döm om min förvåning när vattenelementaren helt sonika springer *ut* ur vattnet och lappar till stackars Efraim så att hela hans familj dör på ett ungefär... tror jag gick ner till sådär -15 på en smäll.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

G

Guest

Guest
Re: Hehe!

Jag har en rätt så idiotisk grej som en av mina spelare gjorde. Spelarna (2 st lvl 1 tjoppar) befann bland kullarna nedanför en större bergskedja där de sökte efter ett goblinläger där en lite flicka skulle finnas som spelarna hade fått för sig att de skulle rädda. Hursomhelst de hade slått läger för natten och en spelare (En Monk) sitter vakt gömd i en buske medans den andra spelaren ligger och sover längre bort vid en sten. En goblinpatrull på fyra stycken upptäcks av munken som ser goblinsarna passera hans gömställe mot den sovande spelaren. Munken ser tydligt att de är beväpnade med javelins och morningstars. Av någon anledning bestämmer sig munken för att lämna sitt gömställe och springa fram till den andra spelaren (genom alla goblins) och väcka honom. Efter att ha försäkrat mig om att han verkligen vill genomföra en så korkad grej och avslöjat vad jag tyckte så gjorde han det ändå.

Det mest komiska var att han överlevde de fyra javelins som fastnade i ryggen men blev medvetslös och föll ner över den sovande krigaren som vaknade på studs och greppade sitt Greatsword och döda goblinsarna på två hugg (Cleave) och han förbinda munkens skador innan munken dog!

"While the wicked stand confounded
Call me, with thy saints surrounded"

Svartsmurfen

Veteran

.....sprang han fram till fönstret och lobbade in en handgranat. Det hade varit en riktigt bra åtgärd om inte rummet innanför fönstret ifråga var den lilla cell där min karaktär satt fastkedjad i väggen. Ka-boom! Det var bara att ta fram ett blankt karaktärsblad </I>

HO HO HO!!! Den var rolig, ju!

Svartsmurfen.

Svartsmurfen

Veteran
Re: Finns det så dumma spelare?

"Det finns ju hur många rum som helst här, ju!"
"Näe, jag tror att vi har tömt den här våningen snart."
"Hurså?"
"... För att på min karta börjar den se ut som ett A4."

He he...
Men det är i det läget man som SL/DM/ST whatever lägger in lite extrarum :)

Svartsmurfen.