Re: Wasted West
Jag känner det som Deadlands: Hell on Earth (the Wasted West). Kom även i en d20-version, men jag gillade ursprungsreglerna, som kanske var lite meckiga, men väldigt charmiga, och snabbare än vad jag trodde när jag läste dem första gången.
Nåväl, det är Pinnacle Entertainment som ligger bakom spelet.
http://www.peginc.com/games.html
Sista kriget slutade för 13 år sedan. Det slutade med att de övernaturliga domedagsbomberna fälldes och dödade miljontals och terrorformade världen till ett ödeland. Det finns mystiska krafter, baserade på den mystiska ghost rock, som några som kallas reckoners använder sig av för ställa till kaos och förödelse. I HoE har reckoners vunnit, men till deras förtret är även de fast på Jorden. Spelarna har att överleva i denna stinkande, öde, korrumperade plats, full av ghodt-rock-korrumperade monster, odöda och desperata människor. Magi finns, och den kommer ofta från ghost-rock, som har vissa likheter med radioaktiva ämnen, men kombinerat med mystiska krafter och en ond intelligens bakom.
Meta-plotten, som är en fortsättning från Weird West är mer detaljerad än så, förstås.
/Daniel