Nekromanti Bästa respektive Sämsta modulen?

Kiridon

Veteran
Jag skulle nog säja .... Typ..... Kanske.... ........

Någon av de olika landsdels modulerna
( Consaber,asharien...)
Jag tycker dom e både välskrivna, djupgående och intressanta.... :gremconfused:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det spelar väl ingen roll...? [ant][ot?]

Alla misslor är i vilket fall redan smörstekta, lagda på en brödskiva och uppätna tillsammans med ett glas kall O'boy...

Re: Åsikter

"1. Hur kan du ha Consaber så högt upp? vad är det som är bra?"

Tja, jag blev otroligt inspirerad av modulen. Jag tycker att alla kapitel håller mycket hög klass, och äventyrsupplagen är utmärkta. En landsmodul som har den "tråkiga" faktan inbakad i det intressanta, så att man kan tillgodogöra sig allt, och samtidigt bli underhållen av läsandet.

"2. Vad är så kass med V&N? jag tycker det är en av de bästa modulerna..(förmodligen ganska ensam)"

Tja, den rubbade magin i mundana. De nekrotropiska förmågorna är alldeles för bra. Dessutom fanns det stora fel som vi ännu inte fått klargjort för (ritualerna för att bli Lisch), och jag tycker att upplägget var alldeles för à la M&V. Det finns visserligen en del godbitar i den, men det mesta av materialet har jag inte ens orkat ge mig in på att korrigera (för att det ska passa mig). Ett stort steg mot (vad jag har hört om) D&D i min mening, och det är inte dit jag vill ha Eon.

"3. Jarla skulle jag vilja höja upp ovanför stjärnan..vad är fel med den?"

Äventyret är tråkigt, resten är okej, men inte bättre än så. Därför blir det under stjärnan för Jarla.

Jag ser gärna kommentarer på mina kommentarer, motivera varför du gillar V&N.

Mvh Victor Palm

Magnus L

Hero

Jag ser gärna kommentarer på mina kommentarer, motivera varför du gillar V&N

Så gärna :gremwink:

Jag kan hålla med om att äventyrsuppslagen i Consaber är bra men i övrigt gillar jag den inte..det är inte min stil och bilderna ska vi inte tala om. Jag kan nog erkänna att det är nog inget större fel på modulen, däremot på landet. Det är inte sånt jag vill ha det..på många sätt.

V&N gillar jag för att den innehåller odöda (ja, jag vägrar säga vandöda), vilket för mig är en självklar del av varje fantasyrollspel. Jag diggar upplägget att det är krångligt och dyrt att skaffa odöda, inte alls som D&D.

Äventyret i Jarla är en ordentlig soppa..jag gillar det. (den är s¨å god och matig :gremwink: )

Tesfforp

Warrior

Har just köpt N&V och tycker att den verkar väldigt bra och användbar (en i min spelgupp är nekromantiker)!

Helmgast
V&N-errata

Så fort jag pulat klart mitt jobb med Drakar å Cirefalier (så att åtminstone en kommer till GothCon) så ska jag å Nallo försöka fixa till en errata på internet.

Jag ska göra mitt bästa, hav förtröstan...

Ceram

Hero
toppar och bottennapp

De tycks vara tid för min lista nu.
Jag har inte tillgång till alla böcker men de flesta. De som ersäts av andra ingår inte.

Toppar: mycket bra skrivna, mycket inspirerande eller tja allmänt bra...

+ Asharien & Soldarn
+ geografica Mundana
+ Tiraker

Bottennapp: ej inspererade, tråkiga, opassande eller tja allmänt för låg kvalitet och långt under förväntningarna...

- Spelarens handbok
- Sjöfarare och Pirater
- Alver

Resten av böckerna är bra fast inte exeptionellt...

Pendragon

Swashbuckler
Svårt att stämpla en modul som bättre än en annan egentligen. Det känns lite märkligt att jämföra t ex Geografica Mundana med Mystik och Magi då de behandlar totalt olika saker. Föredrar man den ena framför den andra där beror det nog minst lika mycket på vad man är intresserad av som kvaliten på modulen. Lämpligare vore kanske att jämföra moduler från olika spel i samma kategori med varandra. Tex Jorges Bestiarium, Monster i Mundana, Monster och Varelser, och Zoonernas Zoologi (kanske en lite orättvis kategori då Eon får bita rätt hårt i gräset där :gremwink:).

/Joel

Tur att man har dig (ANT)

Innan Dig, Drakvrede och Ljusetsriddare har det varit mycket svårt att få saker och ting besvarade officiellt. Stort tack till er!

Mvh Victor Palm

Tesfforp

Warrior
Re: Jag håller med!

Som sagt, jag håller med!
Vad är det ANT betyder förresten

Skriver ANTon som tror han är rolig!

G

Guest

Guest
Jag tycker lätt att nekromanti och vandöda e bäst. (Hallå jag e nekromantiker) :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: Sämst är Geocrafica mundana jag fattar inte vad man ska använda den till!!

Tesfforp

Warrior
Re: Geografica Mundana

Geografica Mundana är bra att ha om man vill veta mer om Mundanas kampanjvärld

Skriver Anton som svar på tal

"Inget rollspel utan spelvärld"

...Som man brukar säga :gremsmile:. Undantaget som bekräftar regeln blir ju då GURPS. Skämt åsido:

Om man vill ha lite större kampanjer än dom på grisodlarnivå (eller i ditt fall: likodlarnivå :gremwink:), så kanske man vill veta hur ens spelvärld ser ut i stort. Vilka länder krigar mot vilka, var finns det alver, i vilken stad sitter Consabers kung, och dylika saker kan vara intressanta. Visst, allt detta kan man komma på själv, men å andra sidan kan man ju komma på alla regler själv också.

Så nu när jag har svarat på varför Geografica mundana är bra, så vill jag att du ska svara på varför Nekromanti & vandöda är bra :gremtongue:.

Mvh Victor Palm

Sankt Creigh

Warrior
Svårt att svara på men topp fem måste ju vara, i obestämd ordning, Encyklopedia Mundana, Geografica Mundana, Alver, Vapenmästaren och Riddaren.

Väldigt detaljerade böcker med mycket nyttig och mättande info.

Nu saknas bara drakar och cirefalier!!! :gremlaugh: :gremtongue:

// Creijan