Nekromanti Bästa rollspelsmusiken, då va...

(vulg)

Veteran
Re: Ingen hatar dig! [nt]

Jag hatar dig inte. jag har inte den funktionen(däremot har jag ett fruktansvärt stor möjlighet att förakta hehe...)

“När elefanterna strider så blir gräset platt” –Filippinskt ordspråk.

(vulg)

Veteran
Får hålla med Örnie i att stone-rock är bättre än metal(i alla lägen/images/icons/smile.gif)om man vill ha den effekt man vill ha av att spela "hårdrock".
MEN allt beror på vad man vill få för stämning såklart.
tyvärr så funkar Clash ytterst sällan./images/icons/frown.gif

“När elefanterna strider så blir gräset platt” –Filippinskt ordspråk.

Davio_UBBT

Veteran
Blind Guardian är blinda.

Blind Guardian passar inte till något rollspel! Och absolut inte till Sagan om ringen. Bara för att dom sjunger om deras värld så passar den inte till bakgrundsmusik. Det bättre är att man har något mer medeltids inspererande musik bl.a folkmusik. Det finns dessutom många ställen på nätet där man kan ladda ner "tolkien" låtar som har sådana instrument som Sagan om ringen världen har. Vore inte det bättre med sådan musik som känns att man mer är i den tiden än när man hör gitarrer, bas och skrik istället för luta, flöjt och alvsång?

"Cuio nin Edhel, na calen anor linnathon na lebas" -Alviska

kefka

Hero
Jag brukar lyssna på A-Teens när jag spelar rollspel, ok kanske inte men men. Blind Guardian och dylikt är ju sköna att lyssna på men inte när man spelar, men gärna när man sitter och skriver på ett äventyr/bakgrundshistoria osv. Filmmusik är oftast perfekt att ha som bakgrunds musik när man spelar.

Per som just upptäckt Iced Earth och lyssnar 25h per dygn just nu.

/Per

Master_Z

Swordsman
Re: Skit samma

Ungefär som jag känner när Petter eller någon annan jöns försöker rimma i takt.

Bra sagt! Det bästa jag hört på länge. Rap och hiphop är bara fjantmusik. "Var dig själv och trampa på alla andra"=Rap.

/Linus

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"

Sodivra

Champion
Protest!

Jag har använt Blind Guardian med framgång som stämmningsmusik.

En gång kom en hord orcher ridande i DoD, och medans RP:na kastade sig bakom en trädstam för att gömma sig satte jag på... Äsch! Kommer inte ihåg vad den heter.. Den om när Silmarillerna är stulna.. Jaja.. Skränigt var det iallafall, och spelarna gömde sig under soffan, haha!

Enbart genom att lyssna på "A Dark Passage" inspirerades jag till kultister som i ett enormt klimax reser ett uråldrigt atlantis i havet. Mitt eget rollspel. /images/icons/smile.gif

Ja, BG är.. bra! Tycker jag!

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

(vulg)

Veteran
dito=stå på sig alltså

Din ekvation stämmer inte bara för att man inte tror på sig själv betyder inte att man måstebli trampad på och bara för att man säger att man ska göra dito betyder inte att man trampar på folk

sen kan man säga vad man vill om petter mfl. ghettobarn va... killens föräldrar är feting-arkitekter, tacka vet jag Mobbade Barn Med Atuomatvapen

FIGHT THE POWER!..

Morgoth

Swashbuckler
Re: Blind Guardian är blinda.

Skrik ? Skrik ??? E´ru dum i huvett eller ?
BG sjunger, inte skriker.

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."

Morgoth

Swashbuckler
Re: SHIT !

Nej faktiskt inte.
Vi fortsätter väl med diskussionen då, så är alla glada och nöjda.

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."

Draugin

Warrior
Blind Guardian rules

Du kanske lyssnat på fel låtar. Lyssna på "Gandalf" "Mordred's Song" eller "Lord of the Rings"...

Draugin

Warrior
här är några BRA förslag

Musiken från Häxhammaren
Sorkar & strängar
Otyg
Hedningarna
Garmarna
Blind Guardian (Sagan om ringen låtarna)
Klassiskt. (tex Carl Orff - Carmina Burana)

Draugin

Warrior
Du kanske inte vet så mycket om Blind Guardian men dom spelar inte bara hårdrock. (Hur många hårdrocks band spelar "Surfin' USA"? ) Lyssna på "Lord of the Rings", "Gandalf" och "Mordred's Song". De hårdare Blind Guardian låtarna lämpar sig ju definitivt inte...

Azagthoth

Myrmidon
Du kanske inte vet så mycket om Blind Guardian men dom spelar inte bara hårdrock.

Tja, jag har alla skivor, plus två bootlegs och har sett dem live vid tre tillfällen. I mina öron så spelar de hårdrock, om än att det finns inslag av lugnare låtar (som fortfarande är hårdrock). Men att gå runt på tre låtar är väldigt futtigt och skulle enbart vara ett störningsmoment för mina spelare och mig.

Hur många hårdrocks band spelar "Surfin' USA"?

Alla som väljer att göra en cover på den? Om du hört originalet så inser du nog snabbt att det Blind Guardian gjort är att göra hårdrock av den.

/Azagthoth

Morgoth

Swashbuckler
Tackar tackar. Ni har gett mig många bra råd, ädle medforumare. De skillde sig inte särskildt mycket från alla andras - men ändå en del.

Jag kommer antagligen ALDRIG spela hiphopp på ett spelmöte -men jag ska prova med filmmusik.

-Motgoth som tycker att inget suuuger så mycket som hiphopp.

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."

Klon

Hero
Re: Blind Guardian är blinda.

Varför det?
Om det nu är så att man inte tycker om den sortens musik är det en sak, men jag tror nog att många uppskattar den. En viss bakgrundsmusik behöver inte nödvändigtvis vara bättre än någon annan, det är upp till lyssnaren, eller i det här fallet lyssnarna

"Beware of the Cöla Craver!"

Morgoth

Swashbuckler
instämmerinstämmerinstämmerinstämmer(MT))

instämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmerinstämmer...
MT = Meningslös Text

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Finns bättre...

Guardian börjar jag ju sjunga med i. :gremwink: