Inte något dåligt på den listan! Berätta vad du tycker när du läst!Tack för alla rekommendationer återigen.
Då har jag köpt:
Batman: Year One
Batman: The Long Halloween
Batman: The Return of the Black Knight
Batman: The Killing Joke
V for Vendetta
From Hell
Watchmen
Maus
Persepolis
Nu jäklar ska det läsas!
Läste de första 30 nånting sidorna nu. Vilken höjdare!
Håller med om rekommendationer. Nättversionen finner du här: Stand Still. Stay Silent - webcomic (sssscomic.com) - första kapitlet är egentligen bara hur första generationen handskades med smittan o kan i praktiken hoppas om man finner den ointressantStand Still, Stay Silent av Sundberg - Ett Norden efter en katastrof med mytologiska tecken. Enklaver skickar ut utforskare för att finna svar. Svensk/Finsk skapare. Publiceras både i tryck och som webserie.
Alltså, Gudarnas marknad är väl bra?Var är Högt spel i Bretzelburg och Gudarnas marknad?
Jag hoppas att det där inte var en diss mot Högt spel i Bretzelburg!Alltså, Gudarnas marknad är väl bra?
Den har jag faktiskt inte läst, men det kanske behöver åtgärdas?Jag hoppas att det där inte var en diss mot Högt spel i Bretzelburg!
Är det den enda spirou du missat....Den har jag faktiskt inte läst, men det kanske behöver åtgärdas?
Haha, visste inte att det var ett Spirou-album. Men det förklarar ju saken, har aldrig gillat den serien.Är det den enda spirou du missat....
Även The Dragon Below Conspiracy är ett jättebra samlingsalbum med Usagi. Tror det är volym sex eller sju?Jag rekommenderar varmt Usagi yojimbo volume 12: Grasscutter. Usagi yojimbo har många riktigt bra album och egentligen vill jag rekommendera allihop, men Grasscutter är en av de absolut bästa berättelserna.
Det är så himla coolt att första albumet av Kabuki var hans examensarbete!Jag skulle vilja påstå att en av de serieskapare som gjort mest för att visa på mediets möjligheter är David Mack (hans webbplats). Hans serie Kabuki är någon sorts cyberpunkhistoria, men minst lika mycket som händer inne i huvudet på karaktärerna som i den yttre rymden. Det finns så mycket att hitta i hans bilder. De är den saknade länken mellan prosa och film, enligt min mening.
Jag har inte läst några av hans Marvel-serier, men uppskattade verkligen East of West och The Manhattan Projects.Jonathan Hickman: Hela hans sviter på Fantastic Four, FF, och Avengers
De två jag nämnde är superba, och dessutom hyggligt fristående. I hans Avengers får han dessutom förstöra hela multiversum (det är det som följs upp med nya Secret Wars som också var Hickman).Jag har inte läst några av hans Marvel-serier, men uppskattade verkligen East of West och The Manhattan Projects.
Jo, den är mycket mindre sammanhållen, och sedan lämnade han det hela oavslutat när Marvel kom fram till att de villa ha det som status quo ett tag i stället. Inferno är det som är Hickman och relevant för att se vart han höll på att ta saker. Och X of Swords var en rätt bra crossover. Men inte alls den sammanhållning som Fantastic Four + FF och Avengers hade.(Eller jo förresten; hans Dawn of X och Power of X har jag ju läst, och de var väldigt bra -- så bra att jag inte ville förstöra upplevelsen genom att fortsätta med den ordinare X-men, som antagligen kollapsade i crossover-träsket efter ungefär fem nummer...)