Äventyren; nej. 'Sylfens vrede'-sviten är riktigt bra, men Eon handlar inte om färdigskrivna äventyr. Eon är stenhårt fokuserat på personliga kampanjer.Henke;n261843 said:Förövrigt helt (positivt) förvånad över Eons uppmärksammande här. Har förstått att reglerna inte alls är min kopp te, men är spelvärlden och äventyren verkligen så fantastiska? Någonstans har jag avstått utifrån namnsättning som Diamantäpplet och Sylfens vrede. För mig klingar det fantasilöst (ber om ursäkt om detta uppfattas som påhopp, det är en högst personlig åsikt baserad på intryck och inte på fakta om innehåll).
Kult | 6 |
Eon 4 | 6 |
Mutant Chronicles | 4 |
Svavelvinter | 2 |
Mutant 2089 | 2 |
Drakar och Demoner Chronopia | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Järn | 2 |
Noir | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Drakar och Demoner Expert | 2 |
Western 3 | 1 |
Mutant Undergångens arvtagare | 1 |
Svart av kval vit av lust | 1 |
Värmedöd | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
Symbaroum | 1 |
Fantasy! | 1 |
Trollvinter | 1 |
QuestCore | 1 |
Medan världen går under | 1 |
Wastelands | 1 |
Mutant 2089 av exakt alla skäl som Paal anger!Paal;n261630 said:Delvis baserat på hög nostalgifaktor säger jag Mutant 2089 eftersom det var så rätt i tiden. Delvis för mig eftersom jag var tolv när det kom ut och delvis för att det fångade in all underbar 80-tals sci-fi, postapokalyps och cyberpunk. Judge Dredd, Neuromancer, Robocop, Blade Runner, Akira, Aliens, Mad Max, Ghost in the Shell, Flykten från New York, Terminator. För mig fångar Mutant 2089 allt detta och stöper om det till en sammanhållen värld som blir alldeles, alldeles underbar. Det och vapenfetischismen.
Det är bara att gratuleraavatarex;n261964 said:Det är väldigt glädjande och inspirerande att läsa alla positiva omdömen om Eon! Det är ju inte en ekonomiskt lukrativ bransch men det är värt mycket att veta att det man gör uppskattas.
Eon 4 | 7 |
Kult | 6 |
Mutant Chronicles | 4 |
Mutant 2089 | 3 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Järn | 2 |
Noir | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Western 3 | 1 |
Mutant Undergångens arvtagare | 1 |
Svart av kval vit av lust | 1 |
Värmedöd | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
Symbaroum | 1 |
Fantasy! | 1 |
Trollvinter | 1 |
QuestCore | 1 |
Medan världen går under | 1 |
Wastelands | 1 |
Kul att du gillar den! Den finns här: https://helmgast.se/eongen/beta/Rymdhamster said:Att Eon leder förvånar mig inte det minsta. Nån dag skall jag faktiskt ge det spelet en chans och läsa in mig på det. Det dök ju upp nån karaktärsgenerator här på forumet för en tid sedan som var riktigt kul att sitta och pilla med =)
Osäker på om det är en röst på något av spelen?Luna Lovegood;n262089 said:Bakgrundshistoria: Oktoberlandet Första utgåvan, jag förstod aldrig reglerna (eller ens hittade dem) men bara läsa den boken är bättre än att läsa de flesta skönlitterära böcker.
Mest sug att spela: Järn, järn är magiskt, det är inte bara sloganen det är också vad hela upplevelsen är.
Bästa spel | Antal |
Eon 4 | 7 |
Kult | 7 |
Mutant Chronicles | 4 |
Mutant 2089 | 3 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Järn | 2 |
Noir | 2 |
Mutant År noll | 2 |