Då säger jag Eon å min mans vägnar! (Ja, jag frågade han!)Henke;n262672 said:Alltså säger någon mer Eon så blir jag nog tvungen att köpa det av ren nyfikenhet
Ingenting förutom regelboken/grundboken.Henke;n262672 said:Förutom regelboken, vad behöver man? Kan man köpa som PDF?
Settingmässigt är det samma värld (Mundana) som utvecklats successivt sen starten 1996. Men regelmässigt är nog Eon I-II-III i ärlighetens namn mer lika Viking än vad de är Eon IV.Tant Ragnar said:Jag noterar att Eon 4 har 9 röster, medan Eon 1-3 har noll röster. Skiljer sig upplagorna åt väldigt mycket? Eller är det enbart mindre ändringar som skiljer dem åt?
Bästa spel | Antal |
Eon 4 | 12 |
Kult | 7 |
Mutant Chronicles | 4 |
Mutant Undergångens arvtagare | 4 |
Mutant 2089 | 4 |
Drakar och Demoner Chronopia | 3 |
Drakar och Demoner Expert | 3 |
Drakar och Demoner 1984/1987 | 3 |
Järn | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Noir | 2 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Fantasy! | 1 |
Medan världen går under | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
QuestCore | 1 |
Svart av kval vit av lust | 1 |
Symbaroum | 1 |
Trollvinter | 1 |
Wastelands | 1 |
Western 3 | 1 |
Värmedöd | 1 |
Ett bra äventyr. De fördömmas sista hopp eller regnynd är två ypperliga äventyr till Eon 1-3, men funkar nog nästan lika bra med 4:an.Henke;n262672 said:Alltså säger någon mer Eon så blir jag nog tvungen att köpa det av ren nyfikenhet
Förutom regelboken, vad behöver man? Kan man köpa som PDF?
Måns;n262575 said:Nej, och det var med glimten i ögat.
Vilken kampanj?en_müller;n262725 said:Eon 4, bästa kampanjen jag har någon sin spelat var i det systemet och jag kunde inte hitta någon fel med det alls, älskar settingen som det vore mitt eget barn. Dock är jag något indoctrinerad av min bro och Ymir
Bästa spel | Antal |
Eon 4 | 13 |
Kult | 7 |
Mutant Chronicles | 4 |
Mutant 2089 | 4 |
Drakar och Demoner 1984/1987 | 3 |
Järn | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Noir | 2 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Fantasy! | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
QuestCore | 1 |
Symbaroum | 1 |
Trollvinter | 1 |
Wastelands | 1 |
Western 3 | 1 |
Värmedöd | 1 |
Bästa spel | Antal |
Eon 4 | 13 |
Kult | 7 |
Mutant Chronicles | 4 |
Mutant 2089 | 4 |
Drakar och Demoner 1984/1987 | 4 |
Järn | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Noir | 2 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Fantasy! | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
QuestCore | 1 |
Symbaroum | 1 |
Trollvinter | 1 |
Wastelands | 1 |
Western 3 | 1 |
Värmedöd | 1 |
Den metaforen får du gärna förklara lite mer ingående. Den flög över huvudet på mig helt och hållet.wilper;n262873 said:"Bäst"?
Jag är skeptisk. Rollspel är som Heinz ketchup
Ja, tyvärr. Tycker även att modulerna svävade iväg lite (ja, även sånt jag själv skrev) och lyckades inte behålla samma otroliga klass som Zonernas zoologi och Den innersta kretsen. Men utan tvekan är det Sveriges bästa spelsetting. Eller, inte helt utan tvekan. Trakorien är sjukt bra med, och jag har dessvärre inte läst Symbaroum än men gissar att det inte ligger långt efter.Fiktionslek;n262919 said:Jag tycker inte det är en särskilt bra BRP-klon, och det finns en massa mindre skavanker, skevheter och problem över allt.
Khan;n262915 said:Den metaforen får du gärna förklara lite mer ingående. Den flög över huvudet på mig helt och hållet.
Bästa spel | Antal |
Eon 4 | 13 |
Kult | 7 |
Mutant Undergångens arvtagare | 5 |
Drakar och Demoner 1984/1987 | 4 |
Mutant 2089 | 4 |
Mutant Chronicles | 4 |
Järn | 2 |
Mutant År noll | 2 |
Noir | 2 |
Svavelvinter | 2 |
Svärd & Svartkonst | 2 |
Fantasy! | 1 |
Gemini | 1 |
Oktoberlandet | 1 |
QuestCore | 1 |
Symbaroum | 1 |
Trollvinter | 1 |
Wastelands | 1 |
Western 3 | 1 |
Värmedöd | 1 |
Det är otroligt roligt och hedrande att se Oktoberlandet nämnas i tråden och till och med få en röst!Måns;n262931 said:Ja, tyvärr. Tycker även att modulerna svävade iväg lite (ja, även sånt jag själv skrev) och lyckades inte behålla samma otroliga klass som Zonernas zoologi och Den innersta kretsen. Men utan tvekan är det Sveriges bästa spelsetting. Eller, inte helt utan tvekan. Trakorien är sjukt bra med, och jag har dessvärre inte läst Symbaroum än men gissar att det inte ligger långt efter.
Men min röst på Oktoberlandet ligger fast!