Nekromanti B-film

PAX

Jordisk Äventyrare
Ok! I går lyckades vi hyra den där filmen vi egentligen inte hade någon förhoppning om alls men som ändå blev hyrd för att vi ändå visste hur puckat dålig den skulle vara. Snacka om självförvållad plågsamhet.

Så nu undrar jag vilka era absolut värsta B-filmsplock är? Och då snackar vi naturligtvis inte kultförklarade B-filmer. Nej. Jag vill veta de där filmerna ni hyrt som är så usla att man inte vill lämna tillbaka dem till uthyraren för att skona andra filmälskare.

Ja, just det. Gårdagens film var Into the Sun med Steven Seagal.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har aldrig varit så uttråkad att jag velat betala pengar för en film jag tror ska vara dålig. (Jo, förresten. Jag skulle kunna betala pengar för att se Plan 9 from Outer Space, men jag har sett den gratis det har aldrig blivit aktuellt. Den är till och med sämre än vad folk säger, men till skillnad från andra filmer är den så dålig att det är kul.) Den absolut sämsta film som någonsin gjorts (hoppas jag) är Fortress. Den är verkligen plågsamt dålig på alla plan. Tyvärr har jag inte sett slutet på den (för att bevara min mentala hälsa). Det påstås vara ännu sämre.

/tobias

Organ

Out of time, out of mind
För ett par år sedan bestämde jag och ett par vänner att vi skulle ha en filmkväll. Det blev lite kajk på planeringen så vi kunde inte bege oss till hyrfilmsbutiken i samlad tropp utan en av oss (Inte jag dock. Hade det varit jag hade det garanterat inte blivit stoff till detta inlägg.) skickades iväg med den något olycksaligt formulerade instruktionen "Försök hitta nått vi inte har sett". Min kamrat tänkte länge och väl på vad som skulle hyras och kom slutligen fram till "Jag tar nått jag aldrig hört talas om, då blir det troligtvis ingenting som nån sett tidigare". Det som plockades fram vid hemkomsten var "U.S. Seals" och "Shutterspeed". Jag kan med gott samvete säga att dessa två celluloidslöserierna var det menlösaste jag nånsin sett. Båda två var dessa sällsynta kreatur som det inte finns nått ENDA gott att säga om.

/Anders

PAX

Jordisk Äventyrare
Och det finns två versioner på slutet om jag minns rätt.

Krille

Super Moderator
Iron Eagle 2

Det fåniga var att jag tyckte att ettan var usel redan innan, och en uppföljare kan ju bara vara sämre. Så varför hyrde jag den?

Arfert

Facit
Re: Iron Eagle 2

iiiikkk.. PÅMINN mig inte om den skiten *ryyyyser*

Lone Wolf McQuade var ingen höjdare heller...

Eksem

Champion
Never Been Kissed

Jag är kär i Drew Barrymore. Jag älskar college- och highschool-filmer. Jag hatar Never Been Kissed. Den är dålig. Riktigt, riktigt, riktigt dålig. Den är så ytterst menlös, tom och platt. Bara själva incitamentet att runt 25-åriga Drew Barrymore spelar en reporter som ska tillbaka till sin gamla skola för nåt scoop, och ska låtsas vara en student igen, är så vansinnigt pinsam att man blir röd om kinderna bara av att läsa baksidetexten. Det enda som upprätthåller illusionen av att hon som vuxen kvinna passar in bland de andra eleverna är att de också spelas av vuxna.

Men den skulle fortfarande bara varit ytterligare en menlös bagatell i mängden, om det inte vore för de moraliska pekpinnarna som är ungefär lika subtila som en ståkuk i en Disneyfilm. Där övergår filmen från vanlig menlöshet till vedervärdig sörja.

Usch! Undvik, säger jag!

Nightowl

Champion
Sword of Bushido

Förutom universums mest omotiverade sex med en bibliotekarie innehåller dem universums dummaste dödsscen för en ninja! (Ninjan slåss med hjälten, överlever hjältens attacker, voltar ut från urtonde våningen, rapellerar eller nåt ned för väggen, ninjar iväg genom en folksamling... och blir överkörd av en slumpmässig buss!)

Rekommenderas skarpt. Handlingen (?) är jakten på ett antikt samurajsvärd som är värt en massa stålar.

Erik

Edit: Jag är mängul; jag läste uruselt och trodde det rörde sig om film med åtminstone några försonande drag. Eh... Highlander 2? :gremblush:

RaskoInikov

Veteran
Versus!

Det finns en viss skala på filmbraighet som jag använder mej av. Den ser ut ungefär såhär;

Klockren---------------Superkass---------------Superb

En film kan alltså vara så dålig att den blir bra.

En av mina absolut klockrenaste filmupplevelser som inte är kultförklarade redan är "Versus". Den utspelar sig i "The forrest of resurrection", den 444:de porten till en annan värld. Det är dålig action hela filmen igenom med en brud som ständigt får stryk av hjälten, en massa resurrections (så att samma personer kan slåss igen) riktigt kass halv-slapstickaktig humor och en 400 år gammal samurai-onding som får spö mot slutet.
Dessutom är det den enda film jag sett där man har laserpekare på en katana... och den är över 2h lång.

Selly

Level 5 Laser Lotus
The gun is good! ^_^ [NT]

Move along, folks, there’s nothin’ to see here.

G

Guest

Guest
Avalons öhhh jag är väldigt bra på filmtitlar va? Iallafall the story goes Nått mayaindianstempel från 5000-6000 år sedan eller bc (yeah they didn't exist then but what the heck) under vattnet utanför typ californien börjar spy ut bakterier eller nått, sedan skulle de lösa saker med gudar typ, sedan har jag som tur var förträngt resten.

Iallafall det är en dykare på omslaget Beware of this horrid torture device.

Organ

Out of time, out of mind
Re: *Shudder*

Fan, Manos är en av mina favvorullar i genren. Jag ser till att se den med jämna mellanrum. Första platsen innehas annars av "The Worlds Greatest Sinner". Nån som har sett den? Det är by-far-med-råge-with-suger-on-top den mest bisarra film jag nånsin sett.

/Anders