Nekromanti Bad taste liknande rollspel

L337

Warrior
Är det någon som känner till något rollspel som liknar bad taste rollspelet som svenil games gjorde?
Alltså ett enkelt rollspel med mycket blod och våld i, gärna lite svart humor.

L337

Warrior
Fast blir inte den typen av rollspel rätt tråkiga rätt fort eftersom man bara slaktar och dödar?

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Fast blir inte den typen av rollspel rätt tråkiga rätt fort eftersom man bara slaktar och dödar?"

Öh, hmm... Är det inte väldigt mycket just sådana spel du frågar efter? Är det inte det får du förklara vad du letar efter lite bättre för jag blev tappad på vägen, helt klart.

Och jag tänker inte föreslå Violence.

Troberg

Sinister eater
Är det någon som känner till något rollspel som liknar bad taste rollspelet som svenil games gjorde?
Alltså ett enkelt rollspel med mycket blod och våld i, gärna lite svart humor.
Borde inte vilket någotsånär snabbt spelsystem som helst funka med lite köttiga beskrivningar? Jag menar, du behöver ju inte nöja dig med att säga "Du träffar honom i magen och gör mycket skada", du kan ju beskriva det som "Kulkärven sliter upp buken på honom så att tarmarna far ut som slemmiga serpentiner. Han faller långsamt över broräcket. Tarmen fastnar i räcket och hans innanmäte rivs ur honom när han gör en motbjudande bungy.".

Välj hur du tolkar resultaten bara.

L337

Warrior
Jo det är faktiskt ett sådana jag söker efter, men jag ifrågasätter samtidigt om det egentligen blir kul i längden att spel ett sådant rollspel.

L337

Warrior
Visst, vilket rollspel som helst fungerar ju till slafs slafs. Fast jagad och Bwaiins hade ju en rolig "hur mycket blod sprutar det tabell" vilket gör det enklare om man ska spela splatter rollspel.