Nekromanti Bagare?????

The_shadow

Warrior
Jag har fått ett ganska udda förslag till karaktär. en av mina spelare vill spela bagare beväpnad med kavel. hur mycket skada kan en sådan tänkas göra och vilket si har den i så fall?????? som klubba kanske????/images/icons/dragon.gif

Storuggla

Champion
Muahahaha! /images/icons/laugh.gif Lysande tänkt av spelaren! Brödkavelsterror!
Och jo... som klubba, kanske med -1 eller något...

Storuggla, mjöl i påsen

Steeltoe

Veteran
Helt klart en kul idé. Men jag funderar på rpns beväpning kavel är en lustig infallsvinkel om än inte särskillt praktisk. En tanke är att om spelaren är bagare så är denne gillesansluten med största säkerhet, fria män var i vissa fall ansvariga för säkerheten i städer, dvs nattvakten. Därigenom kan det finnas en möjlighet till att få in spelaren på andra mer plausibla alternativ om spelaren vill nyttja våld.

Bullowar

Veteran
är det meningen att killen ska springa runt och banka monster med sin kavel, eller ska han bara jaga bort tjuvar (som stjäl deg och bullar) och drägg från bageriet?
alt1 tycker jag låter ganska olämpligt, och i alt2 kan du nog improvisera vad den gör för skada.. (men jag skulle tippa på ca K+3 eller nått sånt)

DAKRilla

Hero
"Bagare beväpnad med kavel". Under mina år av rollspelande var det nog en av de sämre förslagen, inte ett av det mer udda, utan ett av de sämmre som sagt, för att inte nämna oseriöst, smaklöst och löjligt. Nu var det ju inte det denna tråd handlade om, men jag var bara tvungen att få uttrycka mej om något så kasst... tvi.

Ziir

Veteran
Otroligt, jag som inte trodde att det var möjligt att två personer kunde komma på ideen att spela bagare. Min spelare valde Veddo och fick nackdelen fet. Så det var en fet liten bagare med kaveln i högsta hugg.

Jag lyckades övertala honom om att sattasa ett par av de valfria enheterna på svärd. Det gjorde han och inhandlade sig senare ett kortsvärd.

Äventyret gick ut på att han fick ett brev och att det stod att hans kusin hade blivit bortrövad. Så han packade ned kaveln och bad ett par vänner att göra honom sällskap på resan. Äventyret var inte så våldsamt annat än ett par rövere längs med vägen och en elak gubbe och hans kumpaner som hade rövatbort kusinen.

Nero_UBBT

Warrior
Hehe...ja jävlar!

Jag fick faktiskt OCKSÅ idén om en brödkavel till en SLP i ett äventyr en gång. Det var en värdshusvärd med bävermössa som stävjde bråk med hjälp av sin brödkavel och gick allmänt under namnet Tomar den Fete. Sedan skrev jag en novell på svenskan (detta var i nian) om Tomar och fick MVG på den...hehe.

Detta är värdena som jag angav för Brödkaveln som tillhygge:
K + 2 , STYK 3 , Fattning: 1 Hand , Bryt: 4 , SI: 2/2, Längd c:a 45 cm, Vikt: 1 kg.
Nu är det nog väldigt fel mycket av det här, men K+2 borde stämma. Skyll inte på mig i annat fall, det är ju Eon:arna som lyckades förbise att så självklart tillhygge som brödkaveln men ändå fick med gåspennan och gav den S + 1 eller nåt i Krigarens Väg. /images/icons/mad.gif