Nekromanti Baka, baka, kaka...

Yheela_UBBT

Veteran
Har precis färdigställt en citronkaka, fylld med citronkräm och glaserad med grönfärgad citronglasyr... :gremtongue:

och jag undrar nu vad Ni rör ihop då Ni känner er sugna på det där lilla extra...?

Eksem

Champion
"och jag undrar nu vad Ni rör ihop då Ni känner er sugna på det där lilla extra...? "

Gin & Tonic.

Foggmock

Myrmidon
Min flickvän har en bok som heter typ "Kladdkakor" som är full med schyssta onyttiga recept. Brukar bli något smetigt ur den boken när andan faller på..

Johan K

Gammal & dryg
Hallongrottor brukar vara en klar hitt faktsikt.. Ananrs så brukar min kompis fru förse mig med en kaka som är bälldigt lik snickers i smaken. Ruggit god är den iaf..

/ Johan K, som åxå gillar Eksems förslag.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100 g smält smör
1 dl vatten
1 msk kanel

Rör om, häll smeten i en smörad och brödsmulad form, ugn 175 grader, drygt 30 minuter.

/tobias

magoo

Hero
Jag bakar sällan gottis, det gör min man däremot gärna. Så när jag är sugen på det lilla extra så frågar jag maken om han inte känner för att slänga ihop en kaka eller en äppelpaj med vaniljsås och det gör han så gärna. Sist bakade han fudgekakor med chokladglasyr och det var precis så smaskigt som det låter. Hela veckans socker- och fettdos i en tugga.

Storuggla

Champion
Jag brukade baka förut, före jag träffade min sambo. Numera så glor jag bara på henne och gnyr fram ett "kaka" så rusar hon in i köket och lagar en himmelsk kladdkaka åt mig. :gremsmile:
Jävla mansgris man är.

Storuggla, västgötaornitolog

G

Guest

Guest
kanske lite pannbröd med sirap eller sockerlag, det är nämligen billigt.