Nekromanti Bakgrund till Kraggbarbar

Flychten

Veteran
Hejsan!

Jag har ett par frågor. Skall spela Jarla inom en snar framtid och har gjort min karaktär till äventryret. Dock så skulle jag vilja ha lite hjälp för att kunna göra en "bra" bakgrund till karaktären.

Karaktären är en Kraggbarbar (som ni säkert har listat ut med tanke på rubriken).

Lite kort information om karaktären.

Han växte upp i en missleby. Där jobbade hjälpte han de snälla misslorna med saker som krävde råstyrka. En tragisk dag under den perioden då trollen parar sig kom det ett par troll springaden till byn. Karaktären försökte försvara de stackars misslorna men klarade det inte. Han blev slagen medvetslös. När han vaknade så var hela byn och dess invånare mossade.

Livet gick vidare och han fick anställning som jägare åt en rik markägare i trakten. Han jobbade där ett par år men kom sedan i ett stortbråk med arbetgivaren. Han tog då anställning som livvakt åt en köpman som var på genom resa.

Frågorna om Karaktären:
1. Är något av det jag tänkt mig väldigt "fel"
2. Vilken tro är troligast att han har
3. Har ni några andra tips på hur man bakgrunden kan utvecklas
4. Karaktären äger en jaktfågel (resultat 9 i föremåls listan) finns det någon info om hur man utvecklar ett sådant djur?

Glad för alla svar som jag kan få.

/Flychten

Perenna

Swordsman
Re: Bakgrund (OT)

En tragisk dag under den perioden då trollen parar sig kom det ett par troll springaden till byn. Karaktären försökte försvara de stackars misslorna men klarade det inte. Han blev slagen medvetslös. När han vaknade så var hela byn och dess invånare mossade.

Muahahah...! :gremgrin:
Medvetslös under parningssäsongen! Det kan inte ha varit något bra utgångsläge... :gremcrazy:

Slarn

Excentriker
Kraggs religioner och hemvist

*Kollar i Religioner*

Joo, det stämmer ju förvisso... Siron, Barbarhövdingen som strider mot den onde Tarak. Men varför står det då att gudarna heter Kera & Eyra på hemsidan? Och alla kraggbarbarer bor väl inte i Kraggbergen? Det står iaf i Mundana att det bor rätt många i Daggbacken, så en by där i närheten är väl inte helt otänkbart som uppväxtplats?
Nu är jag lite förvirrad... :gremconfused:

Helmgast
Re: Kraggs religioner och hemvist

Hemsidan har fel, religioner (och kraggkapitlet på min dator, som ska utkomma i en modul senare iår) har rätt.

Tryckt material går alltid över hemsidor. Anledningen att det finns kvar är slapphet/andra prioriteringar från CJS' sida.

Krille

Super Moderator

"Men varför står det då att gudarna heter Kera & Eyra på hemsidan?"

Därför att författaren till avsnittet i fråga i Religioner inte hade koll på tidigare författat material. Hur som helst så är Religioner publicerad och har företräde.

"Och alla kraggbarbarer bor väl inte i Kraggbergen?"

Det beror på vem du frågar. Frågar du kraggbarbarerna i Kraggbergen så bor det kraggbarbarer endast i Kraggbergen. Skulle de vara kvinnor och bo i Eyren-skogen så är de Eyren-tigrinnor, och de går väl an. Dessutom tillkommer en liten kluns som är ute på resa av någon anledning (tonårsrebeller, du vet). Resten är antingen förtappade, blodsförrädare eller mesiga.

Helmgast

Sen finns det de som är biologiskt kraggbarbarer/eyrentigrinnor, men kulturellt, socialt och religiöst är raunlänningar (en ganska stor del av kraggisarna).

(Se mer i kommande kapitel i Mundanas Folk, Kraggbergen och Raunländska slätterna.)