Nekromanti Bakgrundspoäng etc.

solvebring

Superhero
Tjena, jag har länge funderat på att ha bakgrundspoäng till mina spelare. Problemet är, jag hittar ingen bra tabell med bakgrundpoäng - systemet och vad man får vid olika poäng, tabell som sagt. Är det någon av er som har en shysst bakgrundstabellslista eller liknande så skicka eller hör av er.

Tack på förhand... :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Nu skriver jag mest från huvudet.. Orkar inte slå upp det och dessutom så sitter jag i skolan..

Antalet BP-poäng
Erfaren: 125
Extraordinär: 150
Hjälte: 175

Dessa används till att köpa grundegenskaper (1 i grundkostnad - normala köpregler), vilken ras man tillhör och särskilda förmågor (1 BP ger +2 på slaget har jag för mig).. Sedan ger varje BP en extra tärning på Startkapital och Socialt stånd.. Resterande BP över går till EP och varje BP ger 2 EP..

Annars har jag mitt system beskrivet i en tråd nedan.. Det använder sig av BP också.. Tabeller och liknande saker finns att hämta (i rar-filen i inlägget jag länkade till samt) på <A HREF=http://dod.slurk.cjb.net>hemsidan</a>.. Mitt system utgår från att man slår GE:na och är en strömlinjeformad hybrid av 91:ans regler och EDD (mest åt EDD-hållet)..

/Han som bör påpeka att han knappt minns de ursprungliga BP-reglerna

solvebring

Superhero
Man tackar, dock verkar systemet oklart än så länge för en trögfattad sate som mig :gremtongue: . Men jag skall se över dessa ting du länkat i det andra inlägget... Danke :gremlaugh: