Nekromanti Bakgrundstabellerna (egendom)

samiis

Warrior
För alla som kör med egendom...

Brukar ni köra så att alla som inte får någon egendom inte bor nånstans??

Kom att tänka på det när alla bara pratar om riddaren och baroner hela tiden... Baroner (vet att jag skriver i fel tråd...) borde väl bo i det de hamnar i på egendom, och det är ju större risk att de får nått fint desto adligare de är...

...men när man tänker efter borde de kanske få något automatiskt, ät inte så insatt i vad just baroner sysslar med, men är man greve borde man väl vara greve över nått...

-"Jag är Greve Inkron, Son till Ankron, Till... öööh... Ingenting, men Greve i alla fall..."

Höhö...

Baron Marak

Swordsman
"Brukar ni köra så att alla som inte får någon egendom inte bor nånstans??"

Japp.. Har man ingenstans att bo så bor man ingenstans. Sånt är livet på en pinne...
Om sådant skulle vara fallet så är man antingen hyresgäst hos någon eller så har man det så tilla ställt att man bor i något som inte kan räknas till egendom. Det består av ett vinskydd och lite renare (?) jord.

Zalpurgius

Veteran
Hummm...? jo, jag tänkte svara på dädär med...

Jo jag spelar så att man får någon typ av egendom. Man får bo i ett förfallet fler familjehus. Ett rum eller kanske några fler - om rp har en bra anledning eller ett högt värde i TUR...typ. Det känns svinigt att inte ge rp någon egendom alls.

Tavili

Veteran
En godsherre har väl max en befäst gård eller en höggård om han har någon alls. En baron har väl åtminstonde en befäst gård eller något lite större. beror nog mycket var förläningen ligger. Nära en fientlig gräns eller gräns i huvudtaget så är nog chansen större att mer ordentliga försvarsverk finns. Har även för mig att det fanns Riddare som hade en större borg som han kunde nyttja för att han var satt att sköta den åt någon högre adelsman eller kungen.

Trystvidje

Veteran
Är man av den fattigare delen av befolkningen, kan det mycket väl vara så att ens familj inte hade råd att försörja en längre, när man väl blev äldre och kunde klara sig själv (kanske inte gäller om man får en 13-årig RP, dock..).
Man är helt enkelt utkörd. :gremtongue: