Nekromanti Ballaste bok/film-licensen på länge!

Troberg

Sinister eater
Det är ett nytt datorspel på gång, baserat på en av filmhistoriens häftigaste filme, vilken i sin tur är baserad på en lika häftig bok. Vad pratar jag om? Stalker naturligtvis!

Boken är skriven av bröderna Strugatskij, filmen är signerad Tarkovski.

Spelet verkar vara en 3D-shooter med utforskningstema i ett 30 kvadratmiles stort område. Tydligen ska det också ha rollspelselement och multiplayerstöd. Som vanligt är det en revolotionerande 3D-motor och hela det köret.

Spelet är tänkt att släppas under våren, så ha plånboken redo!

(Undrar om de utökat dialogen från filmen?)

Netfeed

Swashbuckler
jo det är jävligt snyggt spel och bra måste köpas
det blir ju inte sämre av att spelet är totalt olinjerat

walium

Ganska töntig, faktiskt
They call me clueless

Stalker? Va? Vad är så speciellt med filmen/boken? Jag har i alla fall aldrig hört talas om vare sig den ena eller den andra.

Troberg

Sinister eater
Re: They call med clueless

Stalker? Va? Vad är så speciellt med filmen/boken?
Stämningen. Boken heter förresten "Picknick vid vägkanten" och filmen är egentligen bara ett kapitel ur boken.

Jag tror förresten att du inte ska läsa det som engelskans 'stalker', det är den ryska titeln.

Jag har i alla fall aldrig hört talas om vare sig den ena eller den andra.
Eftersom din lokala videouthyrare antagligen inte har en 20 år gammal (?) rysk film så rekommenderar jag internet. Hittar du en sub-fil (de får man sprida!) på svenska eller engelska så hör av dig.

Morgoth

Swashbuckler
Re: They call med clueless

Boken heter förresten "Picknick vid vägkanten"

Finns det inte en film som heter "Zonen" också, som bygger på samma bok? Eller är det samma film?

Mogge - ett missförstånd, månne?

Klon

Hero
glöm det säger jag bara...
den dagen någon lyckas göra ett totalt olinjärt spel ska jag allt se till att få reda på hur man får så mycket tid, och fraförallt hur man övertygar en förläggare om att man ska göra en massa material som inte kommer synas för alla som spelar spelet i fråga