Nekromanti Ballaste! Vapnet! Nånsin!

Krille

Super Moderator
City of Heroes har förmodligen världens coolaste vapen nånsin. Tyvärr är det inte tillgängligt för hjältar eller skurkar, utan bara för fiender, närmare bestämt Redcaps av den tuffare varianten.

Redcaps ser ut som nån slags goblin. De är elaka, de är fula, och de har en röd luva - enligt utsago röd för att den doppas i fiendernas blod. De större varianterna av Redcaps, hooligans och fiends, har då detta balla vapen.

Så vad är det? Jo, det är en liten redcap som de hivar mot hjälten och som sätter sig på ryggen på hjälten och bankar denne i huvudet (damage over time, DoT). Som om inte det var nog, denne lille redcap har en tunna med krut på ryggen, med en spottande och fräsande stubin. Så efter några sekunder så exploderar den lille saten och ger massiv ögonblicklig skada.

Utan att tveka så är detta det ballaste vapnet av alla de som jag nånsin träffat på i ett dataspel. Det slår till och med ölmagen i det gamla plattformsspelet Chuck Rock. Och jag önskar verkligen att det tillkommer som vapen för åtminstone skurkarna nån gång.

Johan K

Gammal & dryg
Haha !
Coolt vapen var det ja !!
Dock så tycker jag det finnes ett vapen som är lite coolare & det är Concret donkey, som finns i Worms. Den är om något ännu mer brutalare än din goblin..

Saxifrage

Hero
Duke Nukem

"Shrink Ray" måste vara grymmare. Krymp fienden till en liten vätte och stampa på honom. Så brutalt!

Nightowl

Champion
Gnomish Battle Chicken!

En robot-höna! Vanligtvis ger den typ 1 poäng i skada, men då och då går den bärsärk ... och då jävlar ! :gremgrin:

Dessutom utstöter den då och då ett uppmuntrande strids-kackel som ger alla allierade en bonus på weapon speed.

OK, det finns bättre pets i WoW (Arcanite Dragonling!) men stridshönan är ballast...

...och ska vi prata spel jag inte spelar just nu, så fanns det ett uråldrigt vapen man kunde hitta schematics till i Arcanum. Det var inte lika bra som hand cannon, en pistol-kanon, som var det tuffaste man kunde bygga automatiskt såsom varande gunsmith, men det såg mycket ballare ur. Det hade en klockformad pipa som bokstavligen spottade ur sig något som var en obestämd blå energi men betedde sig mycket som en vätska... Man hittade ritningen i den döda civilisationen upp i nordväst, inne i öknen.

Erik