Nekromanti Banbyggare för Frag

L337

Warrior
Vet någon om det finns ett program för att bygga banor till kort/brädspelet (med små rollspelsinslag) Frag??
När jag försökte klippa ut tiles och lägga de till en bana jag försökte bygga i paint gick det åt helvete p.g.a. att lasermusen till den datorn jag använde hoppade iväg, reagerade inte osv. De fangjorda banorna som finns måste väl skaparen ändå haft ett program, eller han gjorde dem kanske använde photoshop eller nå sånt.

Troberg

Sinister eater
Vet någon om det finns ett program för att bygga banor till kort/brädspelet (med små rollspelsinslag) Frag??
När jag försökte klippa ut tiles och lägga de till en bana jag försökte bygga i paint gick det åt helvete p.g.a. att lasermusen till den datorn jag använde hoppade iväg, reagerade inte osv. De fangjorda banorna som finns måste väl skaparen ändå haft ett program, eller han gjorde dem kanske använde photoshop eller nå sånt.
OK, stor disclaimer först: Jag har inte sett Frag och har ingen aning om hur det funkar, så jag gissar bara.

Mitt förslag är att använda ett program där du kan sätta en grid. Då kan du bara ploppa ner bitar på fasta positioner i ett rutnät. Billigt och bra är Paintshop Pro på http://www.jasc.com. Du kan antagligen tanka hem en demo och köra den gratis i en månad om du vill. Du sparar väldigt mycket petjobb på det sättet.

L337

Warrior
Finns denna funktion för psp 5.0 (har den i fullversion) och i sådana fall hur gör man??

Troberg

Sinister eater
Finns denna funktion för psp 5.0 (har den i fullversion) och i sådana fall hur gör man??
Jo, den finns, kommer dock inte ihåg exakt hur. Leta genom menyerna efter något i stil med 'Grid'.

Rekommenderar dock att tanka hem nyaste, den är mycket bättre.