Nekromanti Banner-fråga ?

Johan K

Gammal & dryg
En liten undran från min sida...
Hur kan man läga till en banner i sin signartur ?? Det står säkert någonstanns, dock har jag inte hittat var det står... :gremblush:

/ Johan K, som fortfarande är skittrött...

Krille

Super Moderator
"Hur kan man läga till en banner i sin signartur ??"

Med UBB Code.

[url=http://www.tjohoppsanfras.se][bild]http://www.tjohoppsanfras.se/bannerbild.jpg[/bild][/url]

eller nåt sånt.

G

Guest

Guest
Jag tycker personligen Banners i signaturen inte ska vara tillåtet eftersom det kan innebära längre laddningstider och att ALLA minnsan inte har bra uppkoppling.... Vi måste vara solidariska...

Men eftersom det ÄR tillåtet så ska jag slänga upp en blaffig jävel själv :)

MVH
Lexx

------------------------>HÄR SKA DEN VARA<--------------------

G

Guest

Guest
I Vanliga frågor kan man läsa följande text:

"Finns det någon begränsning på storleken på bilder i signaturen?

Vi rekommenderar att du håller dina bilder relativt små. I regel bör du inte gå över 550 pixlar i bredd och 100 pixlar i höjd samt 15KB i vikt för en signatur-bild. Detta är för att forumen ska ladda så snabbt som möjligt för alla användare. "

G

Guest

Guest
Rekommendera är inte samma sak som att förbjuda. Vilket jag tycker ni ska göra...

Snart kommer den...

------------------------------->HÄR KANSKE?<---------------------

G

Guest

Guest
Det står iofs i reglerna att man inte ska testa gränserna. Det gör man genom att inte följa den här uppmaningen. Det är på gång en genomgång av reglerna och den bör blir klar inom en snar framtid. Om det blir en klar ändring på denna punkt vet jag i dagsläget inte.

Troberg

Sinister eater
Vi rekommenderar att du håller dina bilder relativt små. I regel bör du inte gå över 550 pixlar i bredd och 100 pixlar i höjd samt 15KB i vikt för en signatur-bild.
Ouch, jag gick över lite på bredden. Nåja, den får plats utan att sabba layouten och filstorleken är bara hälften av vad den får vara, så eventuell fördröjning ligger snarare i min pissiga internetanslutning. Dessutom tillåter jag att den cachas för de som gillar sånt, så den borde inte sakta ner nämvärt.

Om inte några pixlar skär i hjärtat på folk så låter jag den behålla nuvarande storlek tills vidare.

Rickard

Urverk speldesign
"Banners i signaturen inte ska vara tillåtet eftersom det kan innebära längre laddningstider och att ALLA minnsan inte har bra uppkoppling...."
Varför ska andra lida för några? Det finns ju inställningar i Kontrollpanelen som modemaren kan ändra på om denne tycker det tar för lång tid att ladda inläggen.. Här är mina som jag inte har ändrat på sedan min modemtid..

<blockquote><font class="small">Citat , typ från Hans inställningar:</font><hr />
Se andra användares bilder i deras profiler?
Ja Nej

Se andra användares bilder i deras inlägg?
Ja Nej

Vill du se andra användares signaturer med deras inlägg?
Ja Nej[/quote]
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det är synd att Lexx ibland är så hetsig i sina inlägg när han gör så vettiga inlägg annars

G

Guest

Guest
Ok, jag kanske var lite otydlig i mitt inlägg. Jag tycker bara att det blir grymt fult om alla ska pumpa sina profiler/inlägg/trådar med bilder som ingen iaf bryr sig om...

Sen kände jag inte till dessa inställningar som du nämde, sorry, my bad... Så tack för det tipset, ska kolla in dom... :)

MVH
Lexx