Nekromanti Bara av ren nyfikenhet...

Rosen

Myrmidon
Varför blev inlägget "KHELATAARFORUM NUUU!!!!! NT" lite längre ner låst?

Det är bara ett No Text-meddelande, och jag misslyckas med att se nåt speciellt bråkigt eller stötande med det.

--
Åke

Storuggla

Champion
Min misstanke:

Inga argument, bara en åsikt framförd i bästa fotbollsderbystil. Inte mycket att diskutera där. Eller så så är ett Khelatarforum en av de saker som måste ske innan Nyarlathotep föds igen på Jorden.

Storuggla, chansar vilt

Krille

Super Moderator
"Varför blev inlägget "KHELATAARFORUM NUUU!!!!! NT" lite längre ner låst?"

Mestadels på grund av användaren. Det finns vissa användare (och deras IP-nummer) som är punktbevakade just nu. Jag ska inte säga mer än så i nuläget.

Kimon

Swordsman
Bad form Captain.... bad form

Förvisso drev den gode ClaesFredrik iväg lite väl långt i rasismdebatten, men han fick god hjälp av övriga deltagare.

Är det inte vad som skrivs, snarare än vem som skriver det som avgör om tråden låses?

Den villfarelsen levde jag i.

Storuggla

Champion
Egg

"Är det inte vad som skrivs, snarare än vem som skriver det som avgör om tråden låses?"

Inte nödvändigtvis, för ett tag sedan glodde jag på reglerna för forumet och upptäckte att om en användare passerat en viss gräns så måste alla hans inlägg granskas innan de kan verkligen dyka upp på forumet. Det är nog inte det som skett här, men andemeningen är den samma: "Skiter man i det blå skåpet får man stå ut med stanken" som min lilla mamma alltid sa. Ungefär. Det är i alla fall som jag uppfattat det. Varför jag kollade reglerna får ni klura ut själv.

Storuggla, upplyser kanske

Krille

Super Moderator
Re: Bad faith Captain.... bad faith

"Är det inte vad som skrivs, snarare än vem som skriver det som avgör om tråden låses?"

Punktmarkeras någon så sker det av ett skäl, och i just det här fallet så beror det inte enbart på rasismdebatten. Även syfte och tidigare försyndelser kan spela roll, utöver vad och av vem.

Storuggla

Champion
Det Blå Skåpet

"Herr Nils, undrar om Storuggla eller Ugglemor vet vad det är för blått skåp de talar om?"

Faktiskt visste min mor inte när jag frågade, men en kyrklig vän jag har (som numera är bingoutropare) berättade att det förr i tiden fanns ett skåp i kyrkan där kyrksilvret och annat godis förvarades. Detta skåp var oftast blått, av något outgrundlig anledning. Med stor sannolikhet är detta en regional grej. Att skita i detta blåa skåp vore att göra bort sig totalt och skämma ut sig.
Det är den bästa förklaringen jag hört i alla fall.

Storuggla, utbildar massorna i bästa väckelsepredikantstil

Gardener

Champion
Jag hänvisar till Krilles svar för orsakerna. Ville bara förtydliga att det inte har med önskan om att få ett Khelataar-forum att göra. Önskar man ha ett Khelataar-forum hos oss går det alldeles utmärkt att skriva ett inlägg om det och framföra argument för det så kan vi ta ställning till frågan.

Troberg

Sinister eater
Jag hänvisar till Krilles svar för orsakerna. Ville bara förtydliga att det inte har med önskan om att få ett Khelataar-forum att göra. Önskar man ha ett Khelataar-forum hos oss går det alldeles utmärkt att skriva ett inlägg om det och framföra argument för det så kan vi ta ställning till frågan.
Ni kanske borde påpekat det lite tydligare, jag trodde direkt att det låstes för att det var en "nytt forum-howler".

Rickard

Urverk speldesign
En känd kommentar från Göta kanal (-81) är det åxo

NTNTNTNT, men fältlängden för titeln är så rackarns korta..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte kom på namnet på filmen utan sökte på "Loffe" i Internet Movie Database och faktiskt hittade honom