Nekromanti Bara helt vanliga förbannade jävla människor

Äventyr

Världsbyggare

Tänkte bara stoltsera med min rykande färska kortroman (dock skriven i sin första version 2008). Går att köpa via Adlibris, Bokus och irl-bokhandlar eller direkt via mig.

"Ja, ja. Jag vet. Det finns inga monster. Bara helt vanliga förbannade jävla människor. Såna som du och jag."

Maria jobbar på en leksaksbutik i Gällivare. En dag kommer en märklig man som kallar sig Luke Skywalker in i affären. Men varför får han henne att känna sig så illa till mods? Varför påminner han henne så mycket om hennes storebror? I mötet med mannen börjar en fruktansvärd familjehemlighet att nystas upp. För vad var det egentligen som hände den där gången för så länge sedan?

Min kortroman.

GnomviD

Heresiark
Åh, vad coolt! Kan du berätta lite mer om boken? Det låter som någon sorts skräck, tycker jag.

Äventyr

Världsbyggare
Nja, inte skräck. En del testläsare kallade det thriller. Andra har sagt att det är mer åt dramahållet. Jag vet inte hur jag ska klassificera den? Nyckelord kunde vara uppväxt, utanförskap, Star Wars, samlande, mobbing, roller, hämnd, försoning och människor. Men jag vet inte riktigt vad jag skulle sätta för etikett på den.