God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,529
Så jag har spelat Dragon Quest 1 och håller på med Dragon Quest 2 portarna till Iphone. Det är offatbart grindigt, de berättar inte skit om vart man ska gå eller var man ska göra och de har enorma världskartor med nästan ingenting i dem. Så ingen rekommendation, men dungeons är gjorda på ett intressant sätt.
Så, nästan inga bossar eller fasta fiender men jättemycket random encounters som beror supermycket på var du är. En korridor till nästa kan vara helt olika typer av monster.
Så, det stora hindret är att dungeonsen är labyrinter som är supersvåra att navigera och det kan vara tre våningar innan du fattat att du gått fel. Och då måste du gå tillbaka. Och random encountersen gnager på dina resurser! Nästan inget encounter går att passera utan att förlora lite resurser, lite liv eller magi. Så när man väl kommer till slutet av dungeonen är bossen inte supertuff eller så, det är bara att man är hamrad till en skugga av sig själv.
Så här är dungeon iden. Man har en enorm och krånglig karta med mest återvändsgränder. Sedan är det enda fasta sakerna där skatter som finns på bestämda platser. Resten är tomt. Sedan bara öser man dussintals och dussintals små encounters på äventyrarna. Och så har man typ 20 olika listor med encounters för varenda liten sido del av dungeonen.
Så, nästan inga bossar eller fasta fiender men jättemycket random encounters som beror supermycket på var du är. En korridor till nästa kan vara helt olika typer av monster.
Så, det stora hindret är att dungeonsen är labyrinter som är supersvåra att navigera och det kan vara tre våningar innan du fattat att du gått fel. Och då måste du gå tillbaka. Och random encountersen gnager på dina resurser! Nästan inget encounter går att passera utan att förlora lite resurser, lite liv eller magi. Så när man väl kommer till slutet av dungeonen är bossen inte supertuff eller så, det är bara att man är hamrad till en skugga av sig själv.
Så här är dungeon iden. Man har en enorm och krånglig karta med mest återvändsgränder. Sedan är det enda fasta sakerna där skatter som finns på bestämda platser. Resten är tomt. Sedan bara öser man dussintals och dussintals små encounters på äventyrarna. Och så har man typ 20 olika listor med encounters för varenda liten sido del av dungeonen.
Last edited: