Nekromanti Barbarer & människofolk...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
B&M kom ifrån tryckeriet idag och den ser fin ut ;-)

Kamorianer, raunlänningar, kraggfolket (inklusive eyren), tokonbarbarer, veddo, adasier, tosher och auser (asharinahalvöns ursprungsbefolkning) är med i modulen.

Kim har gjort ett bra jobb med illustrationerna, min favorit är nog bilden på den tokonska familjen... (eller Tosherna med sina massiva penisfodral *flin*)...

Vilket får mig att tänka på Eon III. Är det någon som lagt märke till den enorma fallossymbol som finns på framsidan till Eon III-boxen? :gremsmile:

Minimoni

Homelander
ja du... Krille kanske vet..
NeoGames funderar inte på att ge uppdraget med modulen åt någon annan? Det tycks finnas många bra skribenter som skulle kunna göra en fin insatts med att skriva misslemodulen.

Inget illa menat till Krille dock. Självklart skulle jag allra helst vilja se misslornas upphovsman skriva modulen men jag ser det inte som någon absolut nödvändighet.

MiniMoni

Ymir

Liten kantbaron
Re: Misslor och kaffepausprojekt

Ta't lugnt. Enligt en IRC-diskussion med Krille häromdagen är modulen nära nog färdigskriven. Arbetet fortskrider så sakteliga.

- Ymir, försäkrar

Slarn

Excentriker
Gutt... nåt att önska sig i julklapp, då... Blir typ ingen riktig jul utan att ha någon Eon-modul att läsa och inspireras av :gremlaugh:

Minimoni

Homelander
Re: Misslor och kaffepausprojekt

Ta't lugnt. Enligt en IRC-diskussion med Krille häromdagen är modulen nära nog färdigskriven. Arbetet fortskrider så sakteliga.
För mig är det alltid lugnt. I min spelgrupp har vi ingen och har aldrig haft någon missla. De har inte varit tillräckligt spännande så här långt. Men det kanske ändras när modulen släpps...

MiniMoni som har förhoppningar på misslemodulen

Krille

Super Moderator
Misslor (trådkapning)

När jag är på det humöret så brukar jag säga "visst, när Neogames skriver en modul till Västmark så kan jag tänka mig att skriva klart Misslor". Det är inte helt seriöst menat, eftersom jag faktiskt skriver på Misslor under kaffepauserna (vissa knarkar kaffe på rasterna, jag knarkar misslor), men lite allvar finns det i tänkandet. Jag skulle faktiskt inte ha något emot att göra ett sådant projektutbyte, eller att det blev mer förekommande i form av att företag A skriver en modul till företag Bs rollspel i utbyte mot att företag B skriver en modul till företag As rollspel.

Det om det, faktum är att till och med jag börjar tröttna på att inte få Misslor klart, så något radikalt är i antagande. Det vill säga, antingen skriver jag klart modulen, eller så skickar jag över manus och hela faderullan till Neogames och säger åt dem att skriva klart modulen. Men nånting kommer att hända snart.

Minimoni

Homelander
Re: Misslor (trådkapning)

Jag skulle faktiskt inte ha något emot att göra ett sådant projektutbyte, eller att det blev mer förekommande i form av att företag A skriver en modul till företag Bs rollspel i utbyte mot att företag B skriver en modul till företag As rollspel.
Vad jag förstått det som så ska det väl inte komma direkt många moduler till Västmark... Vilken modul till västmark skulle du kunna tänka dig att inte skriva själv?

MiniMoni är nyfiken :gremconfused:

Krille

Super Moderator

"Vad jag förstått det som så ska det väl inte komma direkt många moduler till Västmark... Vilken modul till västmark skulle du kunna tänka dig att inte skriva själv?"

Nu är Västmark inte direkt helt jätteaktuellt längre, men jag hade planer på en korstågsmodul och en Sverige-modul på entreprenad, och det fanns intresserade för dem. Texempel.

Magnus L

Hero
Förslag..(OT)

Du fixar modulen och Neogames ger dig pröjs för det...

Är inte det ett bättre förslag?

Krille

Super Moderator
Re: Förslag..(OT)

"Du fixar modulen och Neogames ger dig pröjs för det... Är inte det ett bättre förslag?"

Nä. Man får så lite pengar av att skriva rollspel. :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Nä. Man får så lite pengar av att skriva rollspel."

Magistern, ska vi leva som du lär eller som du själv lever? :gremsmile:

Hjalle

Swashbuckler

Okej, alla här på forumet som vill se Misslor färdig betalar dig 20 spänn... Där har du iallafall nån tusenlapp till. Hubba!

-Hjalle, avdelning seriösa och fullt genomförbara förslag.

Pendragon

Swashbuckler

Nu är Västmark inte direkt helt jätteaktuellt längre, men jag hade planer på en korstågsmodul och en Sverige-modul på entreprenad, och det fanns intresserade för dem. Texempel.
Hade inte Fogge en Britannien-modul på gång?

/Joel

Minimoni

Homelander

Men Västmark kan väl bli aktuellt igen? En korstågsmodul skulle jag uppskattat :gremsmile:

MiniMoni

Helmgast

Problemet är väl att både misslor och Västmark är dina påfund? Det krävs mer av utomstående att sätta sig in i korstågssituationen med historisk korrekthet, Västmarkskänsla och allt vad det innebär än vad det krävs av dig att fullborda dina <STRIKE>mundanska Ackegårdsalver</STRIKE> <STRIKE>tobakslösa hober utan hår på fötterna</STRIKE>, ehm, misslor.

Men om misslor tar tid så är det fullt förståeligt. Så länge Neogames har våldsamma moduler med gott om härdat stål i så kommer dom ändå att prioriteras framför Misslor.

Krille

Super Moderator
Stuvad lever

"Magistern, ska vi leva som du lär eller som du själv lever?"

Lever ni som jag lever så blir ni inte feta. Den dagen som jag kan leva på rollspel så hör jag av mig. Nu är det snarare så att jag betalar för att skriva rollspel. Det kanske ändras med Andra Imperiet, men bara kanske.