Av någon oförklarlig anledning har det aldrig blivit av att vi spelat Barbia (Siratsias vita formelbok), trots att jag köpte detta äventyr nästan direkt efter att det gavs ut för evigheter sedan. Det är synd att ett så bra äventyr bara ligger ospelat, så nu funderar jag på om det istället går att förlägga äventyret i Forgotten Realms, eftersom det numera är D&D som gäller. Dessutom tycker jag att episka äventyr av detta slag faktiskt passar bättre till D&D än till DoD (Ereb Altor, de andra vet jag inget om).
Jag hade tänkt att landet Narfell skulle kunna passa bra, det har ju ungefär samma typ av landskap som Barbia, vidsträckta gräs- och ljunghedar över vilka nomadstammar rider. Söder om Barbia ligger Nargur-skogen, söder om Narfell ligger Rawlinswood - perfekt. Fadarims prästinnor skulle i FR kunna motsvaras av ett sällskap kvinnliga druids som tolkar vindarnas budskap. Siratsia skulle vara den perfekta wizarden.
Är det någon som redan provat detta? Synpunkter mottages gärna!
Torbjörn.
Jag hade tänkt att landet Narfell skulle kunna passa bra, det har ju ungefär samma typ av landskap som Barbia, vidsträckta gräs- och ljunghedar över vilka nomadstammar rider. Söder om Barbia ligger Nargur-skogen, söder om Narfell ligger Rawlinswood - perfekt. Fadarims prästinnor skulle i FR kunna motsvaras av ett sällskap kvinnliga druids som tolkar vindarnas budskap. Siratsia skulle vara den perfekta wizarden.
Är det någon som redan provat detta? Synpunkter mottages gärna!
Torbjörn.