Nekromanti Bard's tale för f*n!!

Marcus J

Hero
Spelet är helt grymt (och detta kanske skulle skrivits under övriga spel med skitsamma).

Som exempel så ska jag försöka att minnas en dialog mellan the Bard och berättaren

Be: And as the bard killed another random wolf it diegest (ok, jag kan inte stava till det) not only a small treasure but also verius householding items, wait ..... that can't be right..

The B: Yeah, it happens allt the time you know.

Be: I think I'll just skip that part in the future.

The B: No, you can't. It's a mayor source of income!

Eller något sådant. jag säger bara ROTFLMBO.(för er som inte är MMORPGskadade så betyder det Rolling On The Floor Laughing My Brains Out)

Så trots att det är en konsolkonvertering och grafiken därför suger hästarsle så kommer jag snart att bege mig ner till en affär nära mig och införskaffa mig ett orginalexemplar(dels för att det är så bra och dels för att jag inte har plats för imagefile på datorn.)

Nu har jag kommit fram till att detta inlägg inte alls fyller någon funktion utom att peka på ett spel som verkligen driver med hack'n'slash genren.

/Marcus som är frälst på barden

Edit: Det kanske är på sin plats med lite mer info. Spelet (Bard's Tale) är till pc och är ett hack'n'slash rollspel. Tydligen så är det en remake på ett gammalt konsolspel som är urgammalt (innom dataspelsindustrin that is) besök dem på http://www.thebardstale.com/

Gordeg

Hero
Jag har redan spelat igenom Bard´s tale och jag tycker också att det är skitkul. Spelet följer visserligen standardformatet med quests, bossar, artefakter och sånt, men det är hela tiden med glimten i ögat.

Gordeg