Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Så jag ska köra Caverns of Thracia här framöver och jag behöver en bas, alltså en plats dit rollfigurer kan vila, handla utrustning, identifiera och sälja magiska föremål och så vidare. Och en sak jag lärde mig när jag körde Barrowmaze är att jag behöver en färdig bas innan vi börjar spela. För jag är snäll, och annars kommer jag ofelbart börja fylla på med tillgång till helande magi och annat. Så jag vill vara blorbig här, och ha en färdig bas från början, en som jag inte får tillföra saker till bara för att vara snäll eller för att jag känner för det.
Kravspec:
Kravspec:
- Den ska vara i storlek by till liten stad. Inga metropoler.
- Den ska innehålla stats i OSR-format. Jag vill inte sätta ut stats själv. För att orka. Och blorb, någon annan än jag ska ha bestämt allting.
- Den ska vara färdig. Jag kanske ändrar saker, men vill inte vara tvungen att fylla på något halvfärdigt.
- Den ska vara tillgänglig, dvs finns gratis (och lagligt) eller köpbar till ett rimligt pris. För att jag brände ett helt års rollspelspengar på att köpa Caverns of Thracia.
- Det är en bonus om den inte tillhör en specifik värld, men känner du till någon bas från Greyhawk tec så tipsa för all del.
- Det gör inget om den innehåller en massa konflikter, intriger, och äventyrsuppslag, men jag behöver inte sådant. Basen ska i första hand vara en bas, inte en plats för spel. Äventyret är i de där grottorna.
Last edited: