Nekromanti Battle Brothers Rollspelet

Twitchy

Veteran
Spelet Battle Brothers har blivit släppt nyligen. http://store.steampowered.com/app/365360/

Det har en mysig estetik och stämning, jag tänkte prova konvertera det till rollspel.
Jag skriver en beskrivning av spelet, ge gärna er åsikt om ni tror det fungerar som rollspel.

Min största frågeställning är vilket regelsystem som passar bäst. Jag misstänker Eon.

Beskrivning:

Ert legoknekts förband blev anställda att jaga ner och avrätta stråtrövaren Hoggart the weasel.

Men en natt efter att ni slagit läger blir ni överfallna av Hoggart och hans banditer.
Efter en blodig strid så har er kapten dött och ni är de enda med livet kvar i er trupp.
Hoggart gjorde sin namne rätte och flydde när striden vände sig mot honom.

Innan han dukade under till sina sår så begåvade kaptenen er fribrevet som tillåter en att driva ett legoknekts förband.
Det är upp till er att bygga upp förbandet igen och leda det nu. Om ni så önskar.
Ni kan ge er efter Hoggart för hämnd, heder och blodguldet hans huvud är värt.
Eller så kan ni söka nya kontrakt och möjligheter på annat håll. Det är upp till er nu att styra er väg, både strid och guld finns att finna för dom som är villiga att riskera sina liv.

Det är lowfantasy, blodig och smutsigt. Man kan inte spela magiker. Finns ingen magisk läkning.

Magiska vapen och rustningar är så sällsynta att enbart de mäktigaste adelsmännen äger dom som statussymboler.

Det finns ingen kung. Det finns 3 olika adelshus som strider för herravälde med varandra. Oftast genom legoknektar.

Det finns Orker och Gobliner som för plundringståg. Vanliga kontrakt är att skydda byar eller jaga ner rövarband.
De två raserna hatar varandra. Endast en gång har de allierat sig i en invasion av människoländerna.
Då slöt sig adelshusen ihop och för ett kraftigt pris i liv besegrade de ork krigsherren i The Battle of Many Names.

I vildmarken finns det ruiner av ett bortglömt kungadöme, många teorier finns men ingen känner till vad som orsakade deras förstörelse.
I ruinerna finns oftast stora skatter men de bevakas av odöda väktare.
Det är artefakter från dessa ruiner som all magisk utrustning kommer från.

Fler konceptbilder finns här: http://battlebrothersgame.com/media/images/