Nekromanti Be-om-hjälp-syndromet

Dewil

Skrivbordsgeneral
Ni har säkert alla råkat ut för detta: ni har förlagt något, och efter att ha letat länge och väl ber ni någon ni tror vet var saken är om hjälp. Ni kanske har lånat ut saken till personen men glömt det?

I 9 fall av 10 kommer ni emellertid att, så snart ni har frågat om hjälp, hitta saken innan den ni bett om hjälp ens hunnit börja hjälpa till. Att be om hjälp är i själva verket en katalysator för råmagin i universum som kanaliserar en uppenbarelse om var saken ligger direkt in i hjärnan. Hade ni aldrig bett om hjälp hade ni inte hittat saken så fort.

Detta är universums sätt att göra bort er inför era nära och kära som ofelbart kommer att betrakta er som blindstyren och obotliga slarvrar. Vetenskapen kallar detta för "be-om-hjälp-syndromet".

Dewil, hittade precis igen sina Manu Chao-plattor

Storuggla

Champion
Jo tack, det känner jag igen. Antingen så förlägger jag böcker i lägenheten, eller så gömmer min sambo dem för att sedan kunna stolt säga precis var de är när jag sedan frågar henne.

Storuggla, pansartåget rullar på

ostro

Veteran
I andra delar av världen (de icke vetenskapliga avgrundshålen) kallas detta för religion.

- ostro

Dewil

Skrivbordsgeneral
I andra delar av världen (de icke vetenskapliga avgrundshålen) kallas detta för religion.
Förvisso, men det betyder antingen att min bror är en gud, eller att Gud har sjuk humor. (Och om brorsan vore en gud vore det i sanning ett tecken på att någon där uppe har sjuk humor.)

Dewil

ostro

Veteran
Förvisso, men det betyder antingen att min bror är en gud, eller att Gud har sjuk humor. (Och om brorsan vore en gud vore det i sanning ett tecken på att någon där uppe har sjuk humor.)
Som man brukar säga: Dewils brorsas vägar äro outgrundliga.

- ostro

hmm själv så brukar det bli så att den som jag frågar om hjälp hittar saken på typ två sekunder när jag själv har stått och letat på det stället som saken fanns på :gremsuck: Jag blir typ blind ibland när jag letar efter saker ibland tror jag :gremtongue:

Pom

Swashbuckler
Jag är katalyst åt min fru. När hon frågar mig om jag vet var en sak finns hittar hon den ofelbart innan jag hinner svara. När däremot jag frågar henne går det sällan lika bra.

Det beror förstås på att hon är spontanare än jag, och att jag brukar leta en god stund innan jag frågar. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Be-om-hjälp-syndromet (OT)

"Du såg Doktor Zhivago på TCM igår va?"

Inget fel med det.

Storuggla, ryss i knät

Johan K

Gammal & dryg
Haha !!
Jag tror bestämmt att det där är nog så sant som det är sagt.. Vet inte hur många gånger det har hänt mig... :gremgrin:
Dock så funkar det ju, så man kanske borde be om hjälp oftare,.... :gremtongue: