Nekromanti Bear totem eller Berserker

God45

#PrayersForBahakan
Jag spelar 5ed D&D och är en barbarian. Level 3 hägrar men jag kan inte bestämma mig för om jag vill spela beat totem warrior för att vara super tuff eller berserker och ha extra attacker. Det är ungefär lika mekaniskt bra men jag kan inte välja.

Någon som har några insikter eller erfarenheter kring vad som är roligast att spela?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Utan att ha erfarenhet av 5e.

Fler attacker gör att din stridsrunda tar mer tid. Kan du göra mer med färre slag så ta bear totem.

God45

#PrayersForBahakan
wilper;n330695 said:
Utan att ha erfarenhet av 5e.

Fler attacker gör att din stridsrunda tar mer tid. Kan du göra mer med färre slag så ta bear totem.
Det här känns extra viktigt eftersom vi kör över Skype!

Ulfgeir

Swashbuckler
Vill du ge ut massa skada, välj Berzerker.

Vill du bli tåligare, välj Bear Totem. Och du kan ju sedan på högre levlar välja andra totems.

Btw, och har ni paladin i gruppen av rätt sort, så se till att hålla dig nära denna för de auror som paladinerna får.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan
Ulfgeir;n330697 said:
Vill du ge ut massa skada, välj Berzerker.

Vill du bli tåligare, välj Bear Totem. Och du kan ju sedan på högre levlar välja andra totems.

Btw, och har ni paladin i gruppen av rätt sort, så se till att hålla dig nära denna för de auror som paladinerna får.

/Ulfgeir
Inga paladin kompisar tyvärr. Alla andra är en full caster så jag är 100% av partyts martial gren.

Ulfgeir

Swashbuckler
God45;n330699 said:
Inga paladin kompisar tyvärr. Alla andra är en full caster så jag är 100% av partyts martial gren.
Då skulle jag nog satsa på Totem-varianten. Menar du får i princip dubbla HP medans du ragear., och kan agera tank så casterna kan ta ner saker på avstånd.

Mundo

Myrmidon
Jag hade ingen särskild åsikt tills du sa Skype. Jag har lirat väldigt mycket online, nästan mer än penna och papper, och färre handling = guld värt när alla sitter och väntar på sin tur. Kör Bear totem, skydda dina bästisar! Speciellt om de alla är casters dessutom!

God45

#PrayersForBahakan
Det känns som om Bear totem är den klara vinnaren! Tack så mycket för hjälpen :)