man får massa folk som anmäler sig till det de tror är en tournering?
Jag tycker extremt illa om tävlingar i rollspel, så om man nu absolut skall bedöma spelare som om de vore utställningspudlar, då tycker jag att man ska göra en happening av det. Typ att man har en stor tombola med bara en massa blaj som lotter, och så väljer man (inför publik. förstås) tre lotter som skall vara de tre kriterier utifrån vilka man ska utse vinnaren. Typ "Oj, den första lotten säger 'den spelgrupp som hade den mest högljudda spelaren skall få en poäng!' och den andra säger: 'De i cafeterian väljer vilken spelgrupp som har köpt dyrast varor och plockat upp bäst efter sig; de får en poäng!' samt... 'Spelledarna skall rådfråga varandra vilken spelgrupp som strävade längst bort ifrån den övergripande handlingen i äventyret. De skall få en poäng!'" osv.
Ett annat bra sätt är att köra Bamse-progg-stilen: "Alla vann!" å så får de varsin tärning, typ.
Eller så får alla spelare skriva varsin dödsruna åt deras rollperson när de vikt hädan, och så låter man folk få rösta på vilken dödsruna de tyckte lät bäst.
Eller så tar man in en rabiessmittad gris i lokalen och ger priset till den som först blir biten.
Eller så håller man en helt galen nazistisk turneringsprincip, där spelgrupper får minus om de verkar fjolliga eller icke-ariska, medan man får plus om man kämpar för fosterlandets ideal samt om man skämtar åt spelledarens vitsar, och där alla "judiska" drag omedelbart leder till diskvalificering. För en sådan turnering vill man ju inte vinna. Då är det okej.
Men alltså, fuck turneringar. Eller så är det jag som missförstått något. Det brukar vara så.