Nekromanti behöver akut hjälp...!!

Spiff

Veteran
tjo bre...

jag måste komma på en tuff karaktär till äventyret Marsklandet.
hellst ska karaktären vara slitstark...dvs klara diverse svårigheter.
han behöver inte vara boffrig, men typ trästav och kastkniv räcker...eller båge om man är utbygsj,
egentligen vill jag vara råttman, men det får jag inte vara, han passar inte i äventyret och skulle väcka för mycket uppmärksamhet...

Spiff

Veteran
förövrigt kastrerade jag ett troll härom veckan...
särskild träff på pungen med kastkniv...
aj...

Feuflux

omjonasson.se
En överklassig Paladin.
Typcitat: "Jag tänker inte slåss mot en sån fjuttig fiende, ge mig ett större monster".

En Munk med personlighetskluvning, en halvan är pascifist och den andra är Shaolin. Hmm, blev kanske en omedveten Dubbelansiktet-ripoff här. Du kan ju alltid låta honom singla ett silvetmynt om vilken skepnad han ska anta.

Bard. Den här barden har dock tröttnat på att skriva lovsånger om andra hjältar och har helt sonika plockat på sig ett svärd och tänker utföra lite dåd själv.

Gammal pirat som klagar på att ungdomen är så feg nu för tiden (själv är han jättefeg) och liknande.

Vete fåglarna om det här blev bra men det var ju akut sa du. :gremwink:

Spiff

Veteran
hehe...
jo de var rätt tuffa.
men jag spelar inte överklasskaraktärer men barden lät kul...

har en låtsats magiker som e astuff...typ jättedålig
men jag lyckades plocka på mig en ring med skydd E10 under ett äventyr där jag ledde en grupp med diverse vapenmästar dvärgar och alver mot en ond trollkarl...

själv gjorde jag inte så mycket förutom att ta på mig äran och prinsessan som vi räddade...hehe

Eksem

Champion
Åh, en sån RP (dålig trollkarl som låtsas vara bra, typ) har jag velat spela skitlänge! Jag bara måste lura någon annan än mig att spelleda fantasy av något slag så jag får chansen.

Oddnic

Veteran
Jag gillar också idén med den falske magikern, jag spelade en gång en illusionist som låtsades vara elementarmagiker. hehe...

Foggmock

Myrmidon
Det kräver iofs bara EDD och lite gott rollspelande. Var och hämtade Grundreglerna, Expert och Gigant idag och satte mig för att göra karaktärer och så slog det mig: Fy fan vad sugiga magiker blir om man gör dem Vanilla EDD.

För att då bidra till karkatärsspittandet:

En misslyckad, utfattig och utskrattad spelare (vet inte alls vilket yrke som passar bäst, men krigare kanske.)

En charlatanpräst som säljer kurer och healing för stora slantar men inte kan ett enda dugg om andlig kontakt. Be gone, foul demon!

En riktigt ung liten skitunge som retar gallfeber på alla andra i gruppen med ständiga frågor och gnäll.

En hyperkonservativ (ev. försupen) gammal skröplig dvärg som bara pratar om sin ungdoms dagar när han spöade alver till höger och vänster.

En ankfan. Vad gör sig bättre i ett träsk än en anka. :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign
Precis nyligen så var det en SLP-tävling på Dungeon & Dragons-forumet.. Ta en titt på den..
Kolla in de fortsatta planerade tävlingar som kommer att komma där.. Bidra och rösta gärna..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som bidrog och som planerar att fortsätta bidra i nästa tävling

Spiff

Veteran
hehe
jag lovar, det är nog den roligaste karaktären jag haft.
tänk dig: leda en grupp med en massa krigare, vapenmästare, alver, dvärgar...
med en "magiker" utan några magier...hehe
skitkul...

Gnöm

Veteran
Detta var visserligen i dungeons and dragons, fast med kraftigt omgjorda regler. Där spelade jag en tjuv vid namn Gnabbsvindel Trollpakt (gnom) som låtsades vara trollkarl.
Han började alltid sina presentationer med "Jag är en mäktig trollkarl!" . Sedan gick han runt å betedde sig illa och bemötte minsta misstänksmahet med öppna hot. Han kunde dock lite alkemi som han använde till att skapa rökmoln. Fruktansvärt rolig figur å spela. :gremlaugh: