Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Till mitt slutprojekt i illustrationskursen jag går just nu så ska jag skapa en serie illustrationer och "förpacka" dem på ett trevligt sätt. Jag har ju valt att skapa en resa genom en mardrömslik stad, där allting är lite fel och skruvat. Jag vill komplettera bilderna med text, och har betämt mig för att jag vill ha ett kort citat (eller en kort text jag själv skrivit) till varje bild.
Tänkte bara höra om ni har några tips om citat jag skulle kunna använda. De kan komma från vilken källa som helst, egentligen; skräckfilm, författare, you name it.
Jag tänker mig citat i stil med Nietzsches "And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you." Även om just det citatet är lite överanvänt.
Jag har fastnat lite från Warhammer 40.000-citatet "There are many good reasons mankind is afraid of the dark" (fritt citerat).
Tips? Tankar? Idéer?
Tänkte bara höra om ni har några tips om citat jag skulle kunna använda. De kan komma från vilken källa som helst, egentligen; skräckfilm, författare, you name it.
Jag tänker mig citat i stil med Nietzsches "And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you." Även om just det citatet är lite överanvänt.
Jag har fastnat lite från Warhammer 40.000-citatet "There are many good reasons mankind is afraid of the dark" (fritt citerat).
Tips? Tankar? Idéer?