Nekromanti Behöver hjälp med del i kampanjskapande (WFRP)

Archer

Swashbuckler
Håller för tillfället på att skriva på den kampanj i WFRP som jag ska spelleda i sommar. En del av denna kampanj kommer att bli en resa från Nuln till Marienburg med ett kort stopp i Altdorf, resan kommer att ske med flodbåt. Problemet är att jag inte har en idé om hur jag ska kunna göra denna resa intressant, inga idéer för eventuella händelser under resans förlopp. Jag vill heller inte bara beskriva resan kort.
En del av problemet är dessutom jag har nog använt varenda kliché-händelse för flodresor i The Old World i tidigare kampanjer, och därför vore det tråkigt att åter upprepa dessa.
Jag skulle uppskatta förslag på händelser, vad som helst som kan göra resan intressant.

Erik Brickman

Veteran
En tokig idé som slog mig bara:

Varför inte hitta på att några väl tekniska kaosdvärgar lyckats bygga en liten 3-manna flod-ubåt som åker omkring på floden och förstör för folk (och deras båtar) som är där av olika orsaker... Eh... Ja, jag sa ju att det var en tokig idé !!

Slaktaren

Veteran
Hehe...

En annan tokig idé:

På resan kommer de fram till en bäverdamm som (utan att spelarna vet om det) är skapad av jättebävrar från skaven.
Skaven-stammen som skapade fördämningen plundrar båtarna
som blir stoppade. =-D