Nekromanti Behöver hjälp med skuggor / highlight

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,643
Location
Helsingborg
Vet inte hur jag ska ta den här bilden vidare. Skuggorna känns väldigt ... artificiella. Dock så vill jag ha en rätt serieaktig ton på det hela. Någon som har (läs)tips?

Jag har även fått kommentarer om att det ser ut som en kille. Någon som har något tips för hur jag ska åtgärda det, utan att behöva ... typ överdriva kvinnliga former?

Jag undrar för övrigt om det här är en stil som skulle passa i ett rollspel ...

... och om detta är lagligt, för jag har i princip "kalkerat" en bild. Det är från en film. En actionfilm som kom ut i början av året eller under våren (minns inte). :gremsmile:
 

Attachments

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Låt skuggorna gå från absolut svärta, till vitt. Just nu är det ganska minimalt.

Gör ett hel grått lager i photoshop och sätt det till saturtation. dp får du en känsla för bara skuggor och ljus.

Använd ett svartvitt foto some referens.

Angående köns förvirringen kan jag tro att du har väldigt håra och markerande linjer i ansiktet som spökar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,643
Location
Helsingborg
w176 said:
Angående köns förvirringen kan jag tro att du har väldigt håra och markerande linjer i ansiktet som spökar.
Hur ska jag fixa till det? Istället för att ha svarta streck så har jag streck i hudens nyans? Eller ska jag göra strecken mer oskarpa? Känns som om det motsäger seriestilen.

Tack för kommentarerna.

/Han som kom på att han kan kolla hur serietidningar gör (duh!)
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Tjenare!
Jag ska inte ge några tips här för du har redan fått sjyssta tips. Men att det ser ut som en snubbe? Neäh, det tycker jag inte alls! Vafaen?

Fin bild iallfall! Kalkerat eller ej, det är roligt att måla!

/per
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,643
Location
Helsingborg
Per Folmer said:
Jag ska inte ge några tips här för du har redan fått sjyssta tips. Men att det ser ut som en snubbe? Neäh, det tycker jag inte alls! Vafaen?
Innan så hade jag bara två linjer som mun så när jag fick kommentaren ritade jag istället dit fylliga röda läppar. :gremsmile: Undrade mest om det fortfarande såg ut som en kille. Det var just de hårda dragen i ansiktet som hon slog ned på.

Fin bild iallfall! Kalkerat eller ej, det är roligt att måla!
Tackar. En del är ändrat från originalet, ansiktet, alla färger och jag försökte göra henne mer asiatisk än kaukasisk.

/Han som pinsamt nog kan säga att den här bilden tog honom fem timmar och att han använder mus
 
Top