Nekromanti behöver lite tips...

Saruman

Veteran
Hej alla !!!!!!!

Jag håller på och knåpar ihop ett äventyr (till NT2) och jag har kommit fram till följande saker :

1. De är 2 el. 3 spelare
2. De ska stjäla nånting och mörda nån person som har med saken de ska stjäla att göra
3. De ska upp till Mars (eller iallafall omloppsbana)
4. Det ska vara mycket smygande

Så nu måste jag ha lite tips som kan hjälpa mig att göra detta äventyr fullständigt, t.ex. vad det är som de ska sno, vilka som ger dem uppdraget osv.

tacksam för alla svar.

T-RED

Warrior
Rp.na får ett erbjudande dom helt enkelt inte kan tacka nej till pga ett erbjudande om extremt mycket pengar för att hämta ett vaccin (oj så ädelt).
Det rör sig alltså om något mycket hemligt som uppdrags givaren absolut inte vill att konkurenter skall komma över och därför inte använder sina egna styrkor då dessa skulle kunna finnas med i något sorts register med tillhörande fotografier.

Rp.na får nånting som ett igenkännings tecken som de ska visa för någon, som befinner sig i ett ogästvänligt och stängt land typ Madagaskar eller liknande.

När dom väl får tag på vaccinet så är det i blodet på en chimpans som kan bli relativt svår att transportera tyst och deskret ut ur landet, och nej man kan inte döda apan eftersom då förstörs vaccinet

Nånstans på vägen går allt åt fanders och det slutar med att Rp.na inte alls får så mycket pengar dom hade tänkt sig.

// T-RED "Ordning är till för idioter. Genier behärskar kaos"

GrottrolletNaug

Swashbuckler
De ska 'sätta en ängel lös'. Dvs, dom ska befria en AI. Kanske är det CySLiG som har anlitat dom. Kanske AI finns på Mars. Kanske AIn inte alls finns på Mars utan det extremt H-stämplade kryptot som håller honom inne finns nånstans på Mars.
CySLiG hyr inte RPna i första hand utan gör det i andra eller kanske till och med tredje hand. RPna får senare reda på att dom som dom jobbar för inte alls håller i trådarna, utan trådhållandet kommer från en högre instans.

äsch, det här blev inte så toppen. Kanske du kan klämma ur nån bra idé ur det hela...

Saruman?
Är du en förrädare?

Är spelarna skurkar?
Kommer de gå med på att döda någon?
ha gärna ett stort hus med lite vakter...(elaka sådana)...
då får de en anledning att smyga...
En person som har stulit en speciell nyckel till något ?
En viktig person som har den enda tillgången till något, o genom att döda honom kan ingen komma åt det?
Stjäla en rymdfärja?
Ähhhh....
Nu får du komma på resten själv.