Nekromanti Behöver vi ett subforum för teknikfrågor och tips?

Zorbeltuss

Hero
Som titeln säger behöver vi ett subforum för teknikfrågor och tips?
Det är väldigt mycket teknikfrågor på off topic forumet nuförtiden, det är kanske där vi vill ha dem, men det hade också kunnat vara bra med ett subforum till off topic just för teknik då samma frågor frågas (med viss variation) ganska ofta, det är ett ställe för de som är fundersamma att lätt kunna hitta liknande frågeställninger, där de som generellt svarar på sådant kan hålla utkik efter deras områden av expertis med mera utan att behöva vada igenom övriga off topic inlägg, samt att övriga off topic forumet inte dränks i teknikfrågor.

Låter detta bra eller är jag vilse i blåbärsdisken?

/Luna Lovegood

Johan K

Gammal & dryg
Jag tycker absolut att du inte är ute i blåbärsskogen!
Jag skulle gärna se ett sådant forum & som du säger, göra det som ett subforum till OT-forumet.

/ Joan Ka, som lidera av en hyfsad paltkoma efter helgens gourméhelg..

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nackdelen med helt nya forum är att de sväller vår redan groteskt långa forumlista.
Nackdelen med nya underforum är att de inte är lika synliga som de vanliga forumen, och för alla som av någon anledning navigerar forumet genom att klicka sig in via forumlistan betyder underforum minst ett extra klick.

Jag är skeptisk. Min upplevelse i dagsläget är att det funkar rätt bra att ha det i OT-forumet.
Luna Lovegood said:
Underforum funkar ju inte så på det nya systemet, man kan ju klicka direkt på Eon eller Neotech som nu är underställda Neogames tillexempel.
krank said:
Okej, visst, men det blir fortfarande ännu ett ställe att behöva klicka in sig på...
Luna Lovegood said:
Visst det blir det, men jag tror det vägs upp ganska bra av att kunna se tidigare råd utan att behöva skrolla igenom offtopic forumet, sedan tror jag att vi som är aktiva på större delen av forumet ändå är i minoritet och att det kan vara många som skippar antingen off topic eller subforum för teknik.
Sedan om jag var aktiv i sådana trådar skulle jag nog vara aktivare om jag fick ett extra klick mot utbyte av att behöva skriva i stort sett samma inlägg i flera trådar, men eftersom det är helt hypotetiskt kan jag ha helt fel.
Jarl said:
Håller med krank. Det är redan för många forum. Vill folk diskutera teknik i off topic så är det väl det som folk är intresserade av? Tycker faktiskt inte att det är så ofta de ställs återkommande frågor av typen "vilken X ska jag köpa"; åtminstone inte så ofta att tekniken hunnit avancera och gamla trådar blivit inaktuella...